Redovisningsekonom med stark lönekunskap
Ekonomihjälpen Tyresö AB / Redovisningsekonomjobb / Tyresö
2024-12-01
Visa alla redovisningsekonomjobb i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomihjälpen Tyresö AB i Tyresö Vad söker vi
Vi söker dig som är riktigt vass på löner och därtill kan sköta bokföring och bokslut (K1+K2).
Du är socialt kompetent och driven, gillar att lösa problem själv likväl som hjälpa andra lösa deras problem. Dessa egenskaper är inte bara något vi skriver av slentrian, utan dessa egenskaper är något vi premierar högre än kompetens i redovisning. Detta då vår kommunikation är vårt viktigaste verktyg i att hjälpa våra kunder.
Vi söker ny kollega då vi vill utöka vårt kontor med en person samt behöver bredda vår lönekompetens. De som sitter med löner idag är fullsatta och vi har nya kunder som behöver hjälp med löner likväl som redovisning.
Vad kommer du att få göra?
Vi har en stundande föräldraledighet så du kommer till ett dukat bord där du kan ta över dessa kunder till att börja med. Det blir en perfekt introduktion medan vi sakta men säkert bygger upp en egen kundbas till dig.
Sedan när föräldraledigheten är över, fortsätter vi ta in nya kunder (både bokföring och löner) tills du har en egen kundbas som du sköter bokföring, bokslut och rådgivning åt, samt givetvis är med och delar på alla de löner som vi sköter på kontoret (där tar du lönerna även på "andras kunder").
Vad erbjuder vi
På Ekonomihjälpen jobbar vi lite annorlunda. Det finns ingen chef eller ledare på topp som styr och håvar in profiten. Istället driver vi företaget tillsammans och delar på vinsterna enligt satta riktlinjer.
Det innebär många friheter såsom att vi sköter våra arbetstider själv, givetvis i samspråk med varandra. Vi är alla delaktiga i lönesättningen och när man jobbat här ett tag förväntas man sitta med i styrelsen. Därtill har vi program för delägarskap baserat på roll och arbetstid, där vi idag är fyra delägare.
Men vi ställer också höga krav på självständighet och ansvarstagande. Vi förväntar oss av varandra att vi sköter om och vårdar våra kunder, att vi ställer upp för varandra och för företaget. De som jobbar på kontoret behöver också vara med och dela på de interna ansvaren.
Lön och förmåner
Våra löner har vi valt att lägga ganska högt för vårt läge. Vi använder SRFs statistik som underlag och väljer där att sätta löner enligt tredje kvartilen (alltså topp 25%) och tittar också på högre arbetsroller när vi väljer kolumn då vi jobbar med mer ansvar än gemene byrå. Det gör att en fullfjädrad självgående redovisningsekonom idag har en riktlön på 44.302 kr och att denna tjänst skulle ligga mellan 40.000-46.000 där kunskapen och erfaranheten i bokföring, bokslut och löneadministration mycket avgör var vi skulle vilja börja.
I övrigt så maximerar vi friskvårdsbidraget och avsätter marknadsmässig tjänstepension. Vi är också öppna med löneväxling mot städförmån, bilförmån, etc.
Omfattning och andra detaljer
Till denna tjänst önskar vi en arbetsgrad på 100% första året (under föräldraledigheten) då den person som går på föräldraledighet har jobbat 100%. Därefter kan arbetsgraden anpassas efter dina önskemål.
Körkort är inget krav men kan möjligtvis vara en fördel då det kan hända att du på sikt kommer ha en eller två kunder där du jobbar på plats.
Vi ställer höga krav på svenska språket i både skrift och tal, därför att tydlig kommunikation är en nyckelfaktor i att hjälpa och guida de företagare som är våra kunder.
Våra krav på engelska är mildare, men vi behöver kunna föra oss på engelska då vi alltid haft en klick engelskspråkiga kunder - dock använder vi oftast svenska termer när det kommer till fackspråk (you have to hand in your inkomstdeklaration next week)
Erfarenhetsnivån är ett krav på det sättet att vi inte tror att du kan vara vass nog på bokföring, bokslut och löner utan tidigare erfarenhet, och troligtvis erfarenhet från just redovisningsbyrå. Men det vi är ute efter är att du är vass på löner, bokföring och bokslut, och vi struntar egentligen hur länge du jobbat eller vad du har för utbildning
Vi erbjuder möjligheter att jobba hemifrån och på språng när så krävs och önskas, men tycker om att jobba tillsammans på kontoret och försöker ha en fast kontorsdag i veckan då "alla är här".
Du förväntas efter en tids invänjning att ta ett ansvarsområde på kontoret (t.ex. Ekonomi, Personal, Teknik, Trivsel, etc.)
Om Ekonomihjälpen
Ekonomihjälpens grundfilosofi kom från Robert Lindblad när han såg en vän till familjen gå i personlig konkurs. Det här var en person som var så jäkla schysst mot alla människor, jobbade stenhårt och var duktig på det han gjorde. Men han hade inget sinne för företagsekonomi och hans partner hade satsat helt fel, företaget gick i konkurs och vår vän till familjen hade i okunskap skrivit under som ansvarig så han drogs med i fallet.
Det han hade behövt var en egen ekonomiavdelning. Någon som jobbade för honom, för att sköta ekonomin på hans företag och i god tid säga "det där fungerar inte, vi måste ändra hur vi jobbar". Och det är precis det vi vill vara för var och en av våra kunder, deras ekonomiavdelning som jobbar på deras företag och är en naturlig del av det företaget.
Sett till vem som vill jobba på Ekonomihjälpen, så är det den som kanske funderar på att öppna eget men vill åtnjuta de ekonomiska och sociala fördelarna med att vara del av en större organisation. Eller den som vill kunna åtnjuta en del av fördelarna med att vara egenföretagare, såsom frihet, möjlighet till en aning större ekonomisk vinning på sikt, delaktighet i att skapa och driva företaget. Allt detta erbjuder Ekonomihjälpen, och förväntar sig i gengäld ansvarstagande för företaget och kollegorna, samt hög kvalitet och personligt engagemang till kunderna.
Läs mer om hur det är att jobba på Ekonomihjälpen på
https://ekonomihjalpen.se/om-oss/jobba-hos-oss/Läs mer om Ekonomihjälpen på
https://ekonomihjalpen.se/om-oss/Obs! Vi tar emot ansökningar och intervjuer löpande. Denna annons kommer ligga ute tills vi träffat rätt person.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-28
E-post:
personal.tyreso@ekonomihjalpen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneexpert".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ekonomihjälpen Tyresö AB (org.nr 556798-4264)
Thulevägen 21 (
visa karta)
135 55 TYRESÖ
Jobbnummer 9038817