Redovisningsekonom med bolagsansvar
Office Management / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Office Management i Stockholm,
Linköping,
Karlstad,
Lidköping,
Göteborg eller i
hela Sverige I över tjugo år har Office Management haft en stark utveckling med fantastiska resultat och vi har våra otroligt duktiga medarbetare att tacka för det. Vill du bli en del av detta i rollen som redovisningsekonom har du nu möjlighet. I den här tjänsten får du möjlighet att arbeta med bolagsansvar på ett företag med energiska och drivna kollegor.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som redovisningsekonom hos oss ingår du i en mycket viktig funktion inom koncernen. Du har, och ska därför trivas med, många kontaktytor där du kommer att arbeta nära ekonomiavdelningen, ledning och övriga organisationen med egna ansvarsområden. Vår ekonomiavdelning består av ett 20-tal medarbetare, där denna roll ingår i redovisningsgruppen om 4 personer.
Du har eget ansvar för flertal juridiska enheter inom koncernen, med huvudfokus på balansräkningarna. Uppgifterna består bland annat av;
Månatliga kontoavstämningar
Anläggningsregister och avskrivningar
Momsavstämning
Periodisk sammanställning
Deklaration av moms, skatter och avgifter samt betalning
Lagerredovisning
Bokföring av löner
I denna roll är du även med och upprättar följande;
Koncernkonsolidering
Månadsrapportering
Årsredovisningar i bokslutssystemet Kapell
Bolagsdeklarationer
Assistera ekonomichefen i löpande utredningar och projekt
Kvalifikationer och Egenskaper
Vi ser att du har 3-5 års erfarenhet av kvalificerade redovisningsuppgifter. Du skall vara självgående i bokslut- och årsredovisningsarbete och erfarenhet av koncernredovisning är meriterande. Det är meriterande om du är utbildad civilekonom eller har motsvarande utbildning.
Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig. Du är initiativrik och har lätt för att samarbeta samt har en god kommunikationsförmåga. Förutom att du är med att bidrar till att utveckla vår verksamhet så ska du vara resultatinriktad och alltid vara beredd att ge dina kollegor bästa möjliga hjälp och bemötande utifrån dina kompetens- och ansvarsområden.
Start: Omgående, men hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av tjänsten. Har du frågor är du välkommen att kontakta Emilie Amidani, HR Business Partner, på 010-858 40 46. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-01-26Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmilie Amidani
emilie.amidani@officemanagement.se +46 10 858 40 46
FöretagOffice Management
AdressOffice Management
Skalholtsgatan 6-8
16422 Kista
KontorsadressSkalholtsgatan 6-8, Kista
Jobbnummer 3283266
Observera att sista ansökningsdag har passerat.