Redovisningsekonom/administratör med lång erfarenhet

Göteborgs kommun / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

Publiceringsdatum
2024-01-17

Arbetsuppgifter
Vi är en nystartad redovisningsenhet i Socialförvaltning Centrum som ger stöd och kvalitetssäkring till de fyra socialförvaltningarna Hisningen, Nordost, Sydväst och Centrum. Vi arbetar för att bygga en effektiv, kundorienterad enhet som arbetar i nära samarbete med förvaltningarnas ekonomi- och administrativa enheter. Redovisningsenheten består av 10 medarbetare där fyra medarbetare idag är samordnande redovisningsekonomer och övriga administratörer. Till enheten hör ytterligare fem medarbetare med annat uppdrag.

Vårt uppdrag är att tillsammans ge ett professionellt och kundanpassat stöd som håller hög kvalité i alla delar.

Det innebär att du tillsammans med dina kollegor som är både ekonomer och administratörer arbetar med redovisning och administration för de fyra socialförvaltningarnas räkning. Tjänstens utformning och innehåll kommer att till viss del anpassas beroende på din kompetens samt de behov som växer fram under enhetens utveckling.

Du kommer ha arbetsuppgifter med ett eget ansvar samtidigt som du arbetar tillsammans med övriga kollegor för att skapa ett kvalitetssäkert arbetssätt. Alla på enheten stöttar och hjälper varandra för att ta ansvar för hela enhetens leverans gentemot kund. Du kommer arbeta med dagliga transaktioner, registrering i välfärdssystemet Treserva, faktura körning, tillgodohavanden, kontoavstämningar och handkassor. Ditt arbete lägger grunden för det arbete som samordnande redovisningsekonomi gör i redovisningsarbetet. Du kommer även att ha daglig kundkontakt.

Vi kommer lägga stort fokus på att arbeta med vår verksamhetsutveckling och vi kommer använda oss av användardriven innovation för att säkerställa att det vi gör ligger i linje med kundens behov.

Vi arbetar aktivt med vår grupputveckling och du förväntas vara delaktig och engagerad i din egen och gruppens utveckling. I din tjänst är det viktigt att du samverkar, kommunicerar och lyssnar in andras behov.

Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst tror vi att du är nyexaminerad ekonom alternativt en administratör med lång och relevant erfarenhet av ekonomiadministration. Som ekonom förväntas du har en högskoleexamen och som administratör någon form av eftergymnasialutbildning. Du har goda IT-kunskaper och du arbetar dagligen med excel. Det är meriterande om du har goda kunskaper i verksamhetssystemen Agresso, Proceedo samt Treserva. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från offentlig sektor.

Dina personliga egenskaper
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du har god förmåga att lyssna in och lära av andras erfarenheter och perspektiv.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du är noggrann med detaljerna och skapar strukturer som andra kan följa.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C173369".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum

Kontakt
Enhetschef administrativ enhet
Carin Kronvall Hedén

Jobbnummer
8398916

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: