Redovisningsassistent

Randstad AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Göteborg, Partille, Kungälv, Öckerö, Härryda eller i hela Sverige

Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. 

Söker du en arbetsplats som erbjuder en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät? Då kommer du trivas som konsult på Randstad.

Vi söker nu, till vår kund i Göteborg, en redovisningsassistent på heltid med start snarast. Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag initialt och det finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

Dina arbetsuppgifter 
Arbetet kommer innebära att du är en del av kundföretagets ekonomiavdelning på fyra personer. Du kommer framförallt ansvara för leverantörsreskontra, koncernavstämningar samt reseräkningar. Du kommer även att sammanställa och upprätta vecko- månads- och kvartalsrapporter samt bistå i framtagandet av rapporter för ekonomistyrning. Utöver kommer du att delta i budget- och prognosarbete.

Din bakgrund 
För att klara av arbetet är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet. Du kommer att arbeta mycket i Excel vilket innebär att du bör behärska office-paketet mer än väl. Har du erfarenhet av bokföringssystemet Baan är det starkt meriterande. Eftersom koncernspråket är engelska är det ett krav att du behärska språket i både tal och skrift, har du dessutom kunskaper i tyska är det meriterande.

Dina egenskaper
För att trivas på ditt nya arbete krävs att du kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Då vår kund värdesätter teamwork är det av största vikt att du har samarbetsförmåga och är mån om att hjälpa dina kollegor. Det är viktigt att du trivs och kan arbeta effektivt under tidspress, då arbetet kring månadsskifte kan bli stressigt för att klara deadlines. För att klara arbetet är det viktigt att du är noggrann, har ett analytiskt tänk och tålamod med administration.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Lindahl på telefon 031-333 60 50.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-12-20

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Lindahl 031-333 52 94

Företag
Randstad AB Göteborg

Adress
Randstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg

Jobbnummer
1422361

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Göteborg: