Redovisningsansvarig till vår kund i Stockholm

KFX HR-partner Skandinavien AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2025-02-13


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-02-13

Om tjänsten
Är du en erfaren redovisningsekonom som trivs i en dynamisk och internationell miljö? Vill du arbeta i en roll där du får både ansvar och möjlighet att utveckla processer? Vi söker nu för vår kunds räkning en Redovisningsansvarig till sitt huvudkontor i centrala Stockholm!

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Dina arbetsuppgifter
Som Redovisningsansvarig kommer du att ansvara för redovisningen i Sverige, Danmark och Norge, samt samordna med ekonomer i övriga koncernen. Du arbetsleder 1,5 ekonomiassistenter och rapporterar till CFO. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Löpande redovisning, betalningar och kontoavstämningar
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt K3
• Moms- och inkomstdeklarationer i Sverige, Danmark och Norge
• Arbetsledning av ekonomiassistenter
• Utveckling och effektivisering av redovisningsrutiner
• Cash management tillsammans med CFO
• Kontakt med ekonomikollegor i UK och Finland

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant ekonomiutbildning och flera års erfarenhet av redovisning
• Erfarenhet av operativ arbetsledning eller en stark fallenhet för ledarskap
• Goda kunskaper i medelstora ERP-system (Business Central är meriterande)
• Skicklighet i Excel och intresse av att effektivisera processer
• En analytisk, strukturerad och proaktiv inställning

Övrig information
Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Centrala Stockholm

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Det är ett långsiktigt uppdrag med möjlighet till överrekrytering. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på sofia.karlberg@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner

Jobbnummer
9164229

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: