Redovisningsansvarig till Ö-Varvet!
Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Öckerö
2023-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsansvarig till Ö-Varvet!" (publicerad 2023-01-31) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Öckerö,
Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Tjörn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Öckerö,
Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Partille eller i
hela Sverige Ö-Varvet ingår i koncernen Öckeröborgen som är en koncern bestående av ett flertal företag inom marina sektorn där huvudkontoret ligger på Öckerö i Göteborgs skärgård. Inom gruppen ingår bland annat Ö-varvet, Hasslö Varv, Simrishamns Varv, Tenö Varv, Berg Marin, Power House, Power Tech Sweden, Donsö Engine and shiprepair, Swede Ship- Marine, Composite, Yachtservice och Sublift samt Imatech Marin & Industri och Imatech Marin Norge. Bolagsgruppen består av totalt över 50 bolag med en sammanlagd omsättning på 1,4 miljarder och sysselsätter över 500 medarbetare.
Huvudkontoret för koncernen är i Kompetenshuset på Öckerö där också den gemensamma ekonomifunktionen, för en stor del av koncernens bolag, är belägen. Ö-Varvet har en egen ekonomifunktion med konto inom Ö-Varvet lokaler på Öckerö, ett stenkast från koncernens huvudkontor. Verksamheternas ekonomi sköts administrativt främst härifrån samt på lokala kontor i Göteborg (Grimmered och Sisjön) och på Tjörn. Bolagsgruppen fortsätter att växa och utveckla organisationen och behöver nu förstärka ekonomifunktionen.
Nu finns det möjlighet att utvecklas i en bred roll och bli en del av Öckeröborgens ekonomiteam med ansvar för Ö-Varvet!
Vad innebär rollen?
Till rollen som redovisningsansvarig söker vi dig som vill bli en del av ett team om sex personer som ansvarar för flera olika bolag inom koncernen. Gruppen har ett bra samarbete och fokus på att utveckla arbetet samtidigt som man erbjuder god service gentemot verksamheten.
Du kommer i första hand ansvara för redovisningen för Ö-Varvet, men som en del i teamet kommer du även vid behov stötta dina kollegor med redovisning i andra koncernbolag. Utöver redovisningen ingår även arbete med olika projekt, budget, prognoser samt rapportering. Du ges en möjlighet att växa in i ditt ansvar och vara delaktig i mer än bara siffor.
Du kommer att vara stationerad på Ö-Varvets kontor. Här erbjuds en atmosfär som präglas av förändring, kunniga medarbetare och möjlighet att påverka! Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt - men det viktigaste för oss är att du är rätt person.
Vem är du?
I bolagsgruppen uppmuntras flexibilitet och anpassningsbarhet, vilket visar sig i att du trivs i en dynamisk miljö där du har en positiv inställning till nya uppgifter och nya sätt att arbeta. Du trivs i ett team och bidrar till ett bra samarbete genom kommunikation och öppenhet. Samtidigt har du god struktur i ditt arbete och har förmåga att planera ditt arbete väl. Inte minst passar rollen dig som vill arbeta brett, är bra på att skapa goda relationer och vill vara delaktig i verksamheten!
Din praktiska erfarenhet bygger på en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av att arbeta brett med redovisning. Du är systemkunnig och har goda kunskaper i Excel.
Om detta låter intressant vill vi gärna höra från dig!
Publiceringsdatum2023-01-30Så ansöker duBehovet är långsiktigt vilket innebär att du antingen kan börja som konsult via SJR eller bli anställd direkt hos Ö-Varvet. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt - men det viktigaste för oss är att du är rätt person.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (
https://sjr.se/integritetspolicy/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929),
http://www.sjr.se/ Arbetsplats SJR
Kontakt Amanda Karlsson
amanda.karlsson@sjr.se 076-647 16 53 Jobbnummer 7394271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.