Redovisningsansvarig till långt uppdrag hos världsledande bolag

SJR in Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2024-09-09


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär?

Publiceringsdatum
2024-09-09

Om tjänsten
Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Redovisningsansvarig till en av vår kunds redovisningsenheter. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 18 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med tjänstepension enligt kollektivavtal.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Helhetsansvar över ett bolag vars redovisningsvaluta är i EUR. Detta betyder att vid varje månadsbokslut ska samtliga transaktioner räknas om från SEK till EUR.
• GTC rapportering - tysk skatterapportering som görs en gång per år vid årsbokslut
• Upprätta årsbokslut och årsredovisning

Lämplig bakgrund
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det. Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av redovisning. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel. Erfarenhet av Visma är ett plus.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen bör man ha flera års erfarenhet av redovisning, kunna arbeta självständigt, ta egna initiativ och ha god kommunikationsförmåga då man behöver samarbeta med andra enheter inom skatt etc.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-10-08.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "707".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
8889350


Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: