Redovisningsansvarig till internationellt bolag i city

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en senior Redovisningsekonom som söker en ny utmaning? Vill du dessutom arbeta i en varierad tjänst i en familjär miljö tillsammans med engagerade kollegor? Här får du möjligheten att bidra med din gedigna erfarenhet inom redovisning i ett växande bolag på en internationell marknad i en spännande bransch. Vi söker dig som verkligen uppskattar redovisningens alla delar men som också vill bidra med förbättrings- och utvecklingsprojekt. Känner du igen dig? Då vill vi gärna träffa dig!

Publiceringsdatum
2022-05-30

Om tjänsten
I rollen som Redovisningsansvarig arbetar du med redovisningen för tre stycken europeiska dotterbolag. Där kommer du självständigt att göra månadsbokslut och löpande bokföring enligt IFRS/K3. Vår kund arbetar i Dynamics AX och koncernrapporteringen görs i Aaro.

Du välkomnas till ett engagerat och drivet team om 11 personer. Där kommer du att bli en av de mest seniora och förväntas bidra mycket med procesförbättringar och effektivitetsarbete.

Nedan är vad som ingår i denna roll som Redovisningsansvarig:

• Redovisningsansvarig för tre europeiska dotterbolag

• Månadsbokslut och löpnade bokföring i Dynamics ax

• Ansvara för den månatliga rapporteringen till koncernen i Aaro

• Ansvara för momsrapportering, Eu-Sales, och arbetsgivaravgifter (lönedelen beräknas och sköts av lönepartner)

• Ansvara för kontakt med revisorer avseende dotterbolagen
• Ansvara för årsredovisningen i dotterbolagen
• Ansvara för skattedeklarationen (med extern hjälp)

• Genomföra kontoavstämningar, analyser av kostnader, uppföljning av osäkra fordringar och andra intresseområden.

Du arbetar således kvalificerat med redovsining och supporterar andra avdelningar med redovisningsfrågor. Utöver det löpande redovisningsarbetet så kommer du att vara delaktig i olika förbättrings- och utvecklingsprojekt. Du pratar dagligen engelska i din roll och bör vara en god användare av Excel.

Bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har bred erfarenhet av redovisning. Du har erfarenhet och kunskap om redovisningsregler och kommer att arbeta enligt IFRS och K3. Vidare är du systemvan med goda kunskaper inom Excel. Rollen kräver att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper

Som person är du ambitiös och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du är prestigelös, strukturerad och kommunikativ. För att trivas hos vår kund behöver du vara framåt, social och positiv.

Vad erbjuder vår kund dig?

Du kommer att erbjudas en spännande roll där det egna ansvaret får stort utrymme. Här får du möjlighet att arbeta i en varm och familjär miljö på ett härligt kontor tillsammans med trevliga och engagerade kollegor. Det råder frihet under ansvar och det tillämpas flexibla arbetstider. Detta är tänkt att bli ett hyrköp eller direktrerkytering. Som anställd hos vår kund får du 30 dagar semester, friskvård och bra pensionsförmåner.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-15. Detta är tänkt att starta sex månader som konsunltuppdrag med anställning hos SJR. Efter sex månader övergår uppdraget i en fast anställning om det känns bra för båda parter.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Emma Hultberg
emma.hultberg@sjr.se

Jobbnummer
6695116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):