Receptionist till myndighet i Stockholm
Novare Bemanning AB / Receptionistjobb / Stockholm
2022-09-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Receptionist till myndighet i Stockholm" (publicerad 2023-10-13) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm,
Botkyrka,
Nynäshamn,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Skolinspektionen är en statlig myndighet som granskar skolor och bedömer ansökningar om att driva fristående skola. Myndigheten har tillsynsansvar för skola, vuxenutbildning, fritidshem, förskola och annan pedagogisk verksamhet. Målet är en skola där alla barn och elever oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Alla barn och elever ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Skolinspektionen finns på följande orter: Stockholm, Göteborg, Linköping, Lund och Umeå. Huvudkontoret finns i Stockholm. Det totala antalet anställda personer är drygt 485 stycken. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Vill du arbeta med reception på en myndighet i Stockholm? Gillar du att möta nya männiksor? Har du arbetslivserfarenhet som receptionist? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter en receptionist till en statlig myndighet i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet reception och växeltelefoni till myndigheten Skolinspektionen i Stockholm. I rollen som receptionist/växeltelefonist kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter som att svara på mail, ta emot besökare samt arbeta med myndighetens telefonservice. Vi söker efter dig som är van att möta och ta emot gäster på ett professionellt och bra sätt.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort. - Får vi gå ut med namn?
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Svara på inkommande mail
Ta emot besökare och bud
Ge informationsservice till besökare och medarbetare
Beställa ny telefonabonnemang
Uppdatera information i växelns minnesfunktion
Ordna och uppdatera listor över utlånade material och redskap
Förbereda konferensrum inför större möten och konferenser
Hantering av paket (packa och beställa upphämtning av paket) vara behjälplig med myndighetens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering)
Arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, beställa samtal, flytta anknytningar och ordna telefonkonferenser)
Arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist eller växeltelefonist
Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdragets omfattning kommer att variera mellan 45-100%, beräknas till ca 75% under hösten 2022. Därefter enligt överenskommelse. Uppdraget är förlagt under kontorstider 08.30-16.30, med start 5 oktober och pågår till och med 2023-06-04. Placeringsort för uppdraget är i centrala Stockholm.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-15. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på
louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% Oktober 2022 - Juni 2023
Publiceringsdatum2022-09-12ErsättningMånadslön - Fixed salary
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning412".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782),
https://novare.se/bemanning Arbetsplats Novare Bemanning
Jobbnummer 6969866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.