Receptionist till Micasa Fastigheter

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice / Receptionistjobb / Stockholm
2025-03-19


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice i Stockholm

Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Är du en person med god samarbetsförmåga och stark känsla för service och vill arbeta i en bred roll där du samtidigt blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Då kan du vara rätt person för tjänsten!

Publiceringsdatum
2025-03-19

Om företaget
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.

Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden.

Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa receptionist som vill vara med och bygga framtidens Stockholm.

Om tjänsten

Rollen som receptionist är en del av Kundserviceenheten inom Verksamhetsstöd där du rapporterar till enhetschef Kundservice. Du arbetar i ett team tillsammans med två receptionister och åtta kundtjänstmedarbetare. I rollen som receptionist är du bolagets ansikte såväl utåt som inåt, och har en mycket viktig roll. Förutom att bemanna receptionen arbetar du med administrativa arbetsuppgifter samt servicerelaterade frågor för att säkerställa en trivsam kontorsmiljö för bolagets anställda och andra som vistas hos oss på våra kontor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Bemanna receptionen och ta hand om såväl besökare som kollegor
Säkerställa god intern service för en trivsam och funktionell kontorsmiljö
Löpande administration för nyckelhantering till entreprenörer, anställda och hyresgäster
Stödja den interna verksamheten inom bolaget med servicerelaterade frågor
Ansvara för beställning och inköp av kontors-/förbrukningsmaterial samt profilkläder
Ansvara för vår fordonspark med bland annat försäkringsärenden
Avtalsuppföljning samt administrativa arbetsuppgifter
Stödja kundtjänst

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

Gymnasial utbildning
Erfarenhet inom reception och facility
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
God datavana och goda kunskaper i Officepaketet
B-körkort

Det är meriterande med:

Erfarenhet inom fastighetsbranschen
Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystemet Fast2
Erfarenhet av leverantör- och entreprenörskontakt
Språkkunskaper i fler språk utöver svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt prestigelösa engagemang och din förmåga att identifiera och hantera uppkomna situationer. Rollen kräver en balans mellan att leverera utmärkt service och att självständigt agera utifrån behov och frågeställningar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga, då du blir en del av receptionsteamet. Tillsammans strävar ni efter att ge bästa möjliga service till både externa besökare och interna medarbetare som vänder sig till er för stöd i olika ärenden. Arbetet innebär många kontaktytor, varierande arbetsuppgifter och periodvis ett högt tempo.

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt.

Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Warping, enhetschef Kundservice, eller rekryterande HR, Edit Eriksson, HR-generalist.

Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats www.micasa.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vårt erbjudande

Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.

Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här.

Förmåner

Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter.

Mer information

Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/1656".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Micasa Fastigheter i Stockholm AB (org.nr 556581-7870)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice

Kontakt
Charlotte Warping
08-50836135

Jobbnummer
9231397

Prenumerera på jobb från Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB, Verksamhetsstöd, Kundservice: