Receptionist/kontorsassistent på heltid till internationellt bol

ProfessionalConsulting / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Göteborg, Härryda, Alingsås, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Är du ordningsam och strukturerad? Har du erfarenhet av att jobba med administration och service? Då kan denna långsiktiga receptionisttjänst vara intressant för dig!

ProfessionalConsulting söker nu efter en receptionist till en av våra kunder i centrala Göteborg. Företaget är ett internationellt bolag och söker nu en ny receptionist som ska fungera som ett administrativt stöd till hela kontoret med sina ca 80 medarbetare. I arbetsuppgifterna kommer det bland annat att ingå:

• Ta emot besökare
• Sköta viss administration så som att skicka och ta in offerter, reseräkningar m.m.
• Gör diverse kontorsmaterialsbeställningar och ha kontakt med leverantörer
• Fixa med telefon och datorer för nya kollegor. Ska kunna göra vissa enklare konfigurationer av datorerna.
• Sköta posthanteringen och paket, ta hand om kaffemaskin och ha kontakt med hyresvärden
• Övriga förekommande administrativa uppgifter

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och tillsvidare. Det vill säga att du kommer vara anställd som konsult hos ProfessionalConsulting men arbeta på plats hos vår kund, tjänsten inleds med 6 månaders provanställning. För rätt person finns på sikt möjlighet att bli övertagen till vår kund. Arbetet sker på vardagar under kontorstid och kontoret är beläget i de centrala delarna av Göteborg. Starten är planerad till mitten av mars 2014.

Publiceringsdatum
2014-11-21

Profil
För denna tjänst söker vi dig som trivs med att ge service till kunder och kollegor samt har en god administrativ förmåga. För tjänsten krävs att du har:

• Minst ett års erfarenhet av motsvarande arbete
• God datavana, särskilt av Excel
• God engelska och svenska i tal och skrift
• God förmåga att strukturera upp arbetet
• En långsiktig syn på uppdraget och har möjlighet att börja omgående

De personliga egenskaper som krävs för att passa för tjänsten är
• Ett positivt förhållningsätt
• Personlig integritet
• Förmågan att ta egna initiativ

Verkar jobbet intressant? Passar beskrivningen in på dig? Sök då tjänsten omgående då urval ser löpande och tillsättning är planerad under mars månad.

Om företaget
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Kronhusgatan 7
41105 Göteborg

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2075886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: