Receptionist / Administratör

Kelly Services AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Beskrivning av tjänsten:
Receptionisten har ansvar för receptionen, och för att företagets växel fungerar på ett servicemässigt sätt. Det innebär bland annat att på ett professionellt sätt ta emot våra gäster och att se till att väntetiden minimeras i telefon. Övriga arbetsuppgifter är av administrativ art, och innefattar te x att assistera lönefunktionen med reseräkningar och utskick.

• Arbetstiderna är 08.00 - 16.30 med en timmas lunch 12.00 - 13.00

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Växel & Reception:
• Ansvara för växel och reception
• Lära ut, informera, uppmuntra övriga organisationen i handhavande av vårt telefonisystem så det utnyttjas rätt
• Kontinuerligt hålla hänvisningssystemet Netwise uppdaterat med aktuell information
• Vara behjälplig vid bokning hotell och resor
• Konferensbokning
• Ansvar för kök, iordningsställande av frukost
• Beställa och hämta mat till interna möten/konferensen

Adminisatration & distribution:
• Assistera lönefunktionen med kontering och arkivering av kreditkortsfakturor, sortering av reseräkningar m.m
• Webbfakturrering
• Posthantering och kurirförsändelser. Inköp/beställning av trycksaker, såsom visitkort, brevpapper, kuvert, kontorsmaterial, almanackor etc.
• Distribution och inköp av julkort & julklappar
• Utskrift och utskick av MSDS-blad, säkerhetsdatablad om produkter
• Ansvar för cirkulation av tidskrifter inom företaget

HR:
• Ansvara för företagets jämställdhetsfrågor inklusive ta fram/uppdatera årlig jämställdhetsplan
• Samordna företagets friskvårdsaktiviteter i samråd med HR-chef
• Ta emot och vidarebefordra frånvaroanmälan
• Uppmärksamma födelsedagar och sjukfrånvaro, informera ledare

Publiceringsdatum
2007-11-26

Kravprofil för detta jobb
Utbildningsbakgrund
• Ekonomiskt gymnasium eller motsvarande

Erfarenhets- och kunskapskrav
• Erfarenhet av reception & växel (Netwise hänsvisningssystem)
• Bra datorkunskaper, speciellt i Excel och Word
• Bra kunskaper i engelska i tal och skrift

Meriterande erfarenhet och kunskap
• Erfarenhet från administration, tex kontering, fakturering
• HR-erfarenhet eller allmänt HR-intresse
• Friskvårdsintresse
• Körkort och bil

Personliga/funktionella egenskaper
• Serviceinriktad
• Representativ

Kelly Services är ett av världens ledande bemannings- och rekryteringsföretag med 2600 kontor i 30 länder. 2005 omsatte vi 40 miljarder kronor och tillsatte 700.000 tjänster inom kontor, ekonomi, IT, juridik, marknadsföring, industri, utbildning, hälsa och omsorg.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, Vikariat under längre sjukskrivning

Ersättning
Timlön

Kontakt
Robert Crivei, 031-61 40 70 Kontor, Bemanningsansvairg

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-12-26
Ange följande referens när du ansöker: RC_RECEP1

Företag
Kelly Services AB
Östra Hamngatan 30-34
41109 GÖTEBORG
Telefonnummer: 031 61 40 70
Mer information på http://www.kellyservices.se

Jobbnummer
68649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: