Rådgivare till Lindorffs Contact Center, B2B
Lindorff / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Lindorff
Lindorff Sverige bildar sedan mars 2018, tillsammans med Lindorff i Danmark, Estland och Finland samt Intrum Justitia i Norge, en nordisk enhet inom Lowell-koncernen. Lowell har verksamhet i nio länder i Europa med 4 400 anställda. Koncernen erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster som informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.
www.lindorff.com Publiceringsdatum2018-04-17Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill vara en del av Lindorffs Contact Center i Göteborg. Som rådgivare inom vår inkassoverksamhet är du länken mellan våra kunder och våra gäldenärer. Din uppgift är att, tillsammans med våra gäldenärer, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen.
Samtalen i Contact Center är många och det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. För att du ska känna dig trygg i din roll som rådgivare får du kontinuerligt vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.
Arbetstider är måndag till fredag och är förlagt enligt schema både dagtid och kvällstid, från kl.08:00 fram till kl.18.00.
Dina huvuduppgifter består av inkommande och utgående samtal. Mail och andra administrativa uppgifter förekommer också.
Vem är du?
Vi söker dig som är van vid att ha telefonen som arbetsredskap och som har erfarenhet av kundkontakt sedan tidigare. För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo. Du drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv som person. Du är en van datoranvändare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du är kommunikativ med förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Noggrannhet tillsammans med förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt är en viktig egenskap för denna tjänst. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor. Personlig mognad och minst ett par års arbetslivserfarenhet är nödvändigt för att vara aktuell för tjänsten.
Vad vi erbjuder
Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lindorff arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer-oriented, Performance-oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.
Så ansöker duDu är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Vid frågor om tjänsten kontakta Jesper Rahmn, 0763-083 334 Teamledare Contact Center, 0761- 732 807. Sista ansökningsdag är 27 april.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindorff
AdressLindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57A
Jobbnummer 4089258
Observera att sista ansökningsdag har passerat.