Rådgivare inom B2B Written Team, Contact Center hos Lindorff

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta administrativt och en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift? Är du van vid att hantera kundrelationer och har lätt för att skapa förtroende? Läs mer!

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. De erbjuder informationstjänster, betalningstjänster, faktureringstjänster samt tjänster inom inkasso och köp av avskrivna fordringar. I dag är Lindorff särskilt framstående inom finansindustrin, där de har en ledande ställning i Europa. Lindorff Danmark, Estland, Finland, Sverige samt Intrum Justitia Norge ägs av, men opererar som, en fristående del inom Intrum Justitia. Tillsammans har de fem fristående bolagen 900 anställda.

Publiceringsdatum
2018-08-17

Om tjänsten
Som Rådgivare kommer du att arbeta i ett team som ansvarar för att genom skriftlig kommunikation ge kunder och klienter rådgivning i deras ärenden. Detta innefattar att vara ett löpande stöd och kontaktyta via mail, chat, Facebook likväl som traditionell post.

Dina främsta arbetsuppgifter innefattar:
• Hantering av inkommande och utgående skriftlig korrespondens
• Registeruppdatering och bedömning i kunders ärenden inom uppgjorda ramar och mandat
• Delta i handläggarmöten med klienter
• Säkra att avtalade moment levereras enligt avtal inklusive rapporter, fakturering osv.
• Uppdateringar och ändringar av kravprocessen, avbetalningar, bevakningar, uppgörelser utefter angivna ramar och rutiner

Vid behov kommer du också att vara behjälplig vid inkommande och utgående samtal. Vidare ansvarar du även för att arbeta med ständiga förbättringar av rutiner.

Om dig
Du har mycket god erfarenhet av administrativt arbete och med kunskap inom inkassoprocessen så har du goda förutsättningar att axla rollen. Du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat och har förmågan att uttrycka dig på ett tydligt och välformulerat sätt. Övriga språkkunskaper är meriterande. Vidare är du van vid att använda telefon och system som verktyg i ditt arbete.

Som person drivs du av att leverera god service, har lätt för att skapa förtroende och arbetar målfokuserat. Du har hög integritet, är professionell i din framtoning och har god självkännedom. Vidare har du ett noggrant och kvalitetsmedvetet arbetssätt.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av administrativt arbete, fördelaktigt med erfarenhet av inkassoprocesser
• Mycket god kommunikativ förmåga
• Att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i tal samt skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Anställningen ska börja 2018-09-17.

Tjänsten som Rådgivare skall tillsättas omgående och du kommer att få en anställning hos vårt kundföretag Lindorff. Tjänsten är på 38,75h/vecka och arbetstiderna är förlagda mellan kl.08.00-18.00. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Du erbjuds en tjänst hos Lindorff, ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana sig själva. De sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sandra Tindsveds på 073 684 7502

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-16
Ange följande referens när du ansöker: ref-27189
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Petersson 0317207210

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4295397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: