Psykolog med intresse för primärvård och integrerad beteendehäls
Närsjukvården Halland, Vårdcentralen Halland, Vårdcentralen Väst / Psykologjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla psykologjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Närsjukvården Halland, Vårdcentralen Halland, Vårdcentralen Väst i Varberg Tjänsten är placerad på Vårdcentralen Västra Vall som är den största vårdcentralen i egen regi.
Vi är en attraktiv arbetsplats belägna mitt i Varberg, nära tågstationen, centrum och havet med fantastiska badplatser. Vi har cirka 15 000 personer listade hos oss och vår filial ligger i ett expansivt område fem minuter från centrum.
Integrerad beteendehälsa (IBH) är en organisationsform för primärvården som baseras på tanken att genom ett förändrat sätt att administrera psykologisk behandling kan erbjuda snabb psykosocial hjälp när den behövs inte enbart till de som mår allra sämst. Läs gärna mer på:
https://www.psykologforbundet.se/foreningar-och-natverk/natverk/Natverk-for-primarvardspsykologer/antologi/integrerad-beteendehalsa---problemlosare-i-primarvarden/ Vi står i färd med att implementera IBH och söker dig som vill driva igenom detta nya arbetssätt hos oss!
Om arbetet
Vårdcentral Västra Vall söker en person som med engagemang och driv kan införa detta nya arbetssätt hos oss. Vi söker dig, som med stöd av vårdcentralens ledningsgrupp, vill arbeta för patientcentrerad vård och effektivt omhändertagande på primärvårdsnivå.
Du kommer få vara delaktig i att implementera ett nytt arbetssätt hos oss, Integrerad beteendehälsa. Som psykolog hos oss kommer du att få gedigen utbildning inom området.
Utöver utvecklingen av det nya arbetssättet kommer arbetsuppgifterna även innebära patient- och mottagningsarbete på vårdcentral. Vi vill gärna att du har möjligheten att se verksamheten i ett större perspektiv och kan dela med dig av goda exempel kollegor.
Publiceringsdatum2019-05-14ProfilFörutom att du är legitimerad psykolog söker vi dig som med nyfikenhet, nytänkande och engagemang kan driva och realisera detta arbete. Vi ser också att du har arbetat med KBT. Meriterande är om du har en utbildning i KBT eller IBH. Har du aldrig arbetat med IBH innan? Ingen fara, det viktigaste för oss är ditt intresse och engagemang och du kommer få all utbildning som krävs av oss.
Du som person har förmåga att inte bara tänka tvärprofessionellt utan också vilja att samarbeta med andra yrkeskategorier, varför samarbetsförmåga är väldigt viktigt. Genom din förståelse för primärvården och dess utmaningar kan och vill du på ett modernt sätt bemöta patienten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Varmt välkommen med din ansökan!
Om företagetRegion Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas Vi KAN, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 2019/105
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Billmer Verksamhetschef 0733-03 78 45
FöretagNärsjukvården Halland, Vårdcentralen Halland, Vårdcentralen Väst
AdressNärsjukvården Halland, Vårdcentralen Halland, Vårdcentralen Väst
Box 517
30180 Halmstad
KontorsadressBox 517
Jobbnummer 4788771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.