Projektör infrastruktur / gata
Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Byggjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Kalmar Det går bra för Kalmar. Många vill bo och jobba här och åtskilliga företag väljer att etablera sig i regionen. Våra ambitioner är höga och vi har kapacitet och förmåga att driva en positiv utveckling inom kommunen. Aldrig förr har trycket på att bygga och förädla Kalmar kommun varit så hög som nu. Till vårt förfogande har vi en omfattande investeringsbudget och fokus ligger därför på att genomföra våra planer i form av tex. infrastrukturprojekt.
Navet i detta målmedvetna arbete är Samhällsbyggnadskontoret vars huvudmål är att planera och möjliggöra byggandet i Kalmar kommun. Förvaltningen består av ca 120 anställda, som med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att utveckla Kalmar kommun.
Projektenheten består av projektledare, projektörer, landskapsarkitekter och landskapsingenjörer som tillsammans arbetar med genomförandefrågor. Nu behöver vi förstärka enheten med fler duktiga och erfarna projektörer.
Publiceringsdatum2017-04-10ArbetsuppgifterSom projektör samarbetar du med våra projektledare inom infrastruktur/gata och producerar självständigt ritningar i AutoCAD, hanterar både interna och externa kontakter samt ser till att projektets tidplan och budget efterföljs. Du genomför utredningar tillsammans med våra trafikplanerare och upprättar kalkyler före och under tiden av projektet.
I arbetet ingår mycket kontakter med externa aktörer. Beroende på dina tidigare erfarenheter kommer du ha visst budget- och resultatansvar, som allteftersom kommer öka. Med tiden kommer du även bli delaktig i upphandling av entreprenader.
KvalifikationerVi söker dig som har en ingenjörsutbildning inriktad mot väg- och vatten, byggnation eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du ska ha erfarenhet av AutoCad eller motsvarande projekteringsverktyg, gärna med kunskaper om Civil, NovaPoint samt GIS.
Du bör ha kunskaper i markprojektering eller erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har kunskaper i AB 04, ABK 09, AMA Anläggning, VGU, TRAST, kapacitetsberäkningar - trafik, STRADA etc.
Alla på enheten är vana att arbeta självständigt och att ta ett stort eget ansvar vilket även du förväntas göra. Det är också viktigt att du är positiv, lösningsfokuserad och har god sammarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Självklart behärskar du Office-paketet och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och kan du ytterligare språk är det meriterande. Körkort och körvana är ett krav.
Vi har mycket att göra och därför behöver du kunna hantera det på ett positivt och balanserat sätt för att du ska trivas. Vi tycker det är viktigt med en bra arbetsmiljö och att det finns en god sammanhållning och stöd på arbetsplatsen. Ditt bidrag som kollega och arbetstagare blir därför jätteviktigt och vi ser fram emot att vår enhet får fler duktiga kollegor.
Vi kan erbjuda dig varierande och självständiga arbetsuppgifter där det finns stora möjligheter för dig att utvecklas och växa i organisationen.
ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 %. Dagtid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.
ErsättningMånadslön Marknadsmässig månadslön.
FÖRMÅNER
Flextid, friskvårdsbidrag, gratis medlemskap i Aktivt Liv som ger många rabatter och subventionerade aktiviteter. Deltagande i förvaltningens hälsofrämjande arbete.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-01
Ange följande referens när du ansöker: A670760
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Parker 0480-45 04 73
FöretagKalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
AdressKalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
Box 611
39126 KALMAR
Kontorsadress39126 Kalmar
Jobbnummer 3428374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.