Projektledare till Lekebergs kommun
Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Barn- och familjeenheten i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt. I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.sePubliceringsdatum2013-12-20ArbetsuppgifterLekebergs kommun kommer under 2014 att starta upp ett boende för ensamkommande flyktingbarn. Boendet kommer att ligga under Barn- och familjeavdelningens ansvar som organisatoriskt finns inom Kultur- och bildningsförvaltningen.
Arbetet som projektledare inför uppstarten innebär att du utreder lokalbehov och platsbehov, utarbetar rutiner och kvalitetssystem för verksamheten samt utformar en verksamhetsbeskrivning. Du kommer även att lägga förslag till hur organisation och arbetsledning ska utformas samt utarbeta interna samverkansrutiner. I arbetsuppgifterna ingår även att informera om och förankra projektet samt samverka med berörda aktörer inom och utanför kommunen och utveckla nätverk inom området. Du informerar, dokumenterar, följer upp och rapporterar regelbundet till styrgruppen.
Du kommer också att bistå vid rekryteringen av personal till boendet.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har relevant högskoleutbildning
• har B-körkort och tillgång till egen bil
• är en god kommunikatör, såväl skriftligt som muntligt
Som person har du lätt för att samarbeta och en god förmåga att etablera och utveckla nätverk. Du är serviceinriktad och kan strukturera upp ditt arbete på ett bra sätt.
Vi ser gärna att du har kunskap om regionala och lokala förhållanden.
Du bör ha erfarenhet av att arbeta självständigt i projektform.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. 6 månader med möjlighet till förlängning. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-19
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi undanber oss direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ange följande referens när du ansöker: A368272
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Larslin, Avdelningschef Barn- och familj 0585-488 87
anette.larslin@lekeberg.seEwa Lindberg, Förvaltningsschef 0585-487 11
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0585-487 00
FöretagLekebergs kommun, Barn- och familjeenheten
AdressLekebergs kommun, Barn- och familjeenheten
71681 Fjugesta
Jobbnummer 1735260
Observera att sista ansökningsdag har passerat.