Projektledare med tidigare erfarenheter från arbete i tekniskt k
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Verksamhetsutvecklare/Projektledare som kan leda arbetet med att utveckla ett nytt IT-stöd för dokumenthantering. Rollen innebär även att samverka med olika verksamheter för att detaljera krav utifrån deras behov.
Detta arbete sker främst genom arbetsmöten. Utöver verksamhetens behov/krav så är det viktigt att projektet även tar med alla legala krav som ställs, då lösningen kan komma att hantera "Allmänna handlingar", och även sekretess upp till en viss nivå.
Kunden behöver någon som har kunskap om och erfarenhet av att arbeta med krav och lösningar för digital dokumenthantering. Du är van att kunna samverka med olika verksamheter för att bedriva kravanalys, och utveckla arbetet inom området informationshantering.
Centrala delar i arbetet är att säkerställa en säker behörighetsmodell samt att hantering av skyddade uppgifter, sekretess, sker på korrekt sätt.
Publiceringsdatum2022-03-24Dina arbetsuppgifter• Projektleda utvecklingsarbetet med ett nytt IT-stöd för dokumenthantering som ska realiseras i Microsoft SharePoint
• Planera och leda arbetet med att detaljera krav
• Säkerställa att legala krav på informationshantering tas med i de fall då lösningen omfattas av sådana
• Workshopledning
• Ge presentationer av projektet för olika intressenter
• Uppskatta vilka anpassningar/nyanskaffningar som krävs
• Ta fram ett beslutsunderlag, ungefärlig tidplan och kostnad
• Projektplanering, att leda, samordna och säkerställa aktiviteter inom projektet inom projektmetoden Pejl
• Arbete med att starta upp, samordna och driva aktiviteterna
• Säkerställa resurser inom projektet, samt säkerställa och följa upp att involverad personal följer fastställd projektplan
• Samordna projektets budgetering och uppföljning av den
• Föredragande på styrgruppsmöten
• Återrapportering och avstämningsmöten med tjänsteansvarig samt uppdragsledare
Involverade produkter/tekniker/modeller/system:
• ITIL
• SharePoint
• SAFe
• Jira
• Confluence
• Microsoft Office
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• 8 års dokumenterad erfarenhet av att driva utredningar inom digital dokumenthantering för myndigheter eller motsvarande organisationer med minst 10 000 anställda.
• 8 års kunskap om det legala regelverk som finns för myndigheters hantering av dokument.
• Tidigare erfarenheter från arbete i tekniskt komplexa driftmiljöer, med integration mellan olika system och plattformar.
• Tidigare erfarenhet av kravanalys inom området
• Tidigare erfarenhet av verktyg för dokumenthantering
• Att leda komplexa work-shops med flertalet deltagare (10-15 st) med vitt skild erfarenhet, hantera frågeställningar rörande tekniska miljöer, bemöta säkerhetskrav och hantera risker
• Arbete enligt projektmodellen PEJL eller motsvarande
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 mån
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Kontakt Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se Jobbnummer 6469946
Observera att sista ansökningsdag har passerat.