Projektledare för uppdrag till slutet av året i Göteborg
NXT Interim AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NXT Interim AB i Göteborg,
Ängelholm,
Linköping,
Malmö,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Projektledare för uppdrag till slutet av året i Göteborg
Vi på NXT intermin har fått förtroendet att för kunds del förmedla ett spännande och utmanade uppdrag i ett offentligt företag! Kunden arbetar just nu med en omorganisation och behöver en ledare på en övergripande ninvå för att ansvara för att leda, planera och följa upp etableringsprojektet.
Vi söker en Etableringsledare som kan leda arbetet framåt med stor förståelse för vad det innebär att etablera verksamhet inom offentlig sektor med de lagkrav som detta medför.
Omfattning:
Kunden bedömer uppdragets omfattning till motsvarande 60%-80% av heltidstjänst under en period av 9 månader med möjlighet till förlängning.
Arbetet sker på kontorstid.
Uppdraget innebär att sammankalla, leda och koordinera interna samt externa möten och projektleda flera delprojekt parallellt. Arbetet sker i nära samverkan med berörda verksamheter internt hos kund. Till din hjälp har man delprojektledare som ansvarar för framdrift inom sina områden.
Arbetsredskap så som dator och licenser m.m. tillhandahålls av kunden.
Uppdraget ska utföras för kunden i dess lokaler, samt under kunds ledning men under Pandemin sker det mesta arbetet på distans genom Teams.
Resultat:
Resultatet skall vara en överlämning i drift och sammanfattas i en slutrapport. Slutrapporten skall även presentera en övergripande förvaltarorganisation med processbeskrivningar.
För att passa in i rollen ska du ha:
Ha erfarenhet av att utföra/genomföra stora Etableringsprojekt.
Meriterande att ha drivit projekt eller etableringar inom offentlig sektor
Meriterande med erfarenhet av kollektivtrafik
Dokumenterat analytisk, noggrann och strukturerad
Relevant högskoleexamen eller lång erfarenhet av projektledning eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet
Vi söker en konsult som är driven och tar eget ansvar, arbetar självständigt och snabbt etablerar de kontaktytor som krävs för uppdragets genomförande.
Den konsult vi söker har förmåga att prioritera och hantera snabba omställningar samt leda personal. Uppdraget kräver affärsmässighet och god förståelse för olika projektverktyg. I detta projekt använder vi Projekt for Microsoft365.
Låter detta intressant?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi och Finans. I det här uppdraget så kommer du att få en visstidsanställning hos NXT Interim. Vi ha kollektivavtal och schyssta villkor.
Vi erbjuder paketerade tjänster som de traditionella företagen inte erbjuder idag. Vi har över 20 års erfarenhet inom branschen samt 3000 unika kontakter för att kunna hjälpa just er.
Vårt mål är att gå från att vara en innovativ utmanare i branschen till det företag i branschen som alla vill slå, kontakta oss redan idag så ska vi göra allt för att hjälpa er. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Kalmar
Hur går jag tillväga
Är du intresserad av tjänsten tar du ett första steg i att visa ditt intresse i denna annons. Vi behandlar ansökningarna löpande så tveka inte utan ansök redan idag! Om du har några frågor be vi dig kontakta MD Joacim Bernhardsson 0723- 63 19 48 eller på
joacim.bernhardsson@nxtinterim.se"Vårt mål är att gå från att vara en innovativ utmanare i branschen till att vara det företag i branschen som alla vill slå"
Publiceringsdatum2021-03-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNXT Interim AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare NXT Interim AB (org.nr 556986-8101)
Arbetsplats NXT Interim West
Jobbnummer 5637887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.