Projektledare för samordning LUK och kommersiell driftsättning
Adecco Sweden AB / Chefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-01-19Om tjänstenTjänsten är på 60%, ska tillsättas omgående och kommer att pågå fram till 2021-04-30 med möjlighet till förlängning.
Beskrivning av projektet och uppdraget
På Arlanda genomförs i dagsläget en större utbyggnad av terminal 5. I denna utbyggnad ska en ny Marknadsplats med flertalet (35-40) kommersiella ytor finnas. Vår kund ska upphandla koncessionstagare till respektive lokalyta som sedan ska tillträdas av respektive koncessionshavare för färdigställande till Marknadsplatsens respektive delöppnande from maj 2023 tom slutet 2024. Det finns en mängd olika aktörer som påverkas av etableringarna i respektive lokalyta såsom, produktionen av Marknadsplatsen, aktörer som ska etablera i olika lokaler i Marknadsplatsen, projektet som utför upphandlingarna, tillgångsförvaltningen som ska äga lokalerna, liksom flygplatsen normala arbete med passagerare. Projektets mål är att se till att det finns en samordnande och kommunicerande punkt för alla inblandade för att så långt möjligt få det att fungera för alla. Det finns även en hel del befintliga kommersiella lokaler inom Arlanda som också ska LUK-upphandlas under samma tid, och i vissa fall till samma aktörer, som upphandlingen av ytor i Marknadsplatsen. Projektledaren kommer att driva arbetet med behovsanalys och förstudie tillsammans med projektets sponsor. Projektledaren kommer behöva knyta flertalet kontakter med olika verksamheter inom flygplatsen.
Syfte med uppdraget och förväntat resultat
Projektledaren ska ta fram behovsanalys och förstudie med ett förslag på hur organisationen för samordningsprojektet behöver se ut, vilka kompetenser och egenskaper som behövs hos de olika projektdeltagarna, hur kommunikationen mellan olika intressenter ska fungera, hur beslut ska fattas och av vilka. I arbetet med att ta fram förstudien behöver behov och krav från flera olika aktörer inom flygplatsen vaskas fram och sammanställas för att kunna ge en helhetsbild av vilka olika behov som finns och hur dessa ska kunna tillgodoses. Förstudien ska också ta ställning till om övriga, inom Arlanda befintliga, kommersiella ytor som ska LUK-upphandlas ska hanteras av samordningsorganisationen eller om de ska göras av annan organisation. Koncessionstagaren bör så långt det är rimligt hanteras på samma sätt oavsett om det är en befintlig eller en ny yta som ska tillträdas. Behovsanalys och förstudiearbete är tänkt att starta så snart möjligt och beräknas ta 2-3 månader. Beroende på förstudiens resultat och hur planen för den samordnande organisationens ser ut kan det bli aktuellt med förlängning för hela projektets genomförande vilket preliminärt är satt till 2024-12-31. Uppdraget ska leverera en förstudie som svarar på frågeställningar enligt ovan. En behovs-, krav- och intressentanalys ska också upprättas som en grund för projektet. Till den organisation som föreslås till genomförandefasen ska också viktiga kompetenser, egenskaper och erfarenheter specificeras för att underlätta tillsättningen av organisationen.
Krav på erfarenhet och kompetens
• Relevant högskoleutbildning, eller har förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
• Minst 10 års erfarenhet av projektledning av projekt med många olika aktörer och intressenter
• Minst 5 års erfarenhet att driva projekt i ytor där övrig verksamhet pågår som t.ex. flygplatser, tågcentraler, busscentraler eller köpcentra
• God erfarenhet av förstudiearbete med behovs- och kravinsamling
• God erfarenhet av hur byggentreprenadprojekt genomförs och struktureras
• God erfarenhet och kompetens att läsa och förstå handlingar och tidplaner i byggprojekt.
• Erfarenhet av hur en organisation kring nyetablering i köpcentra eller likvärdigt inkl överlämnande bör se ut och fungera för ett lyckat resultat.
• Erfarenhet från samordning av nyproduktion galleria/köpcentrum eller likvärdigt med såväl handel som restaurang
• . Kompetens och erfarenhet av offentlig upphandling vad gäller kravställning, upphandling och utrullning
• Kompetens och erfarenhet av avtal och juridiska texter.
• Flytande svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Aziza Mehho
aziza.mehho@adecco.se eller via Adecco 010 - 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Arlanda,administratör, upphandling,projektledare Uppsala, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-33685".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 5530070
Observera att sista ansökningsdag har passerat.