Projektanställning samordnare för planeringssystem

Arvika kommun, Vård och omsorg / Administratörsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika kommun, Vård och omsorg i Arvika

Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?




Publiceringsdatum
2022-09-06

Beskrivning
Vi söker en samordnare för planering inom hemtjänst, Vård och omsorg.

Idag ser det olika ut i hemtjänstens enheter gällande planering och ekonomiskt resursanvändande. En samordnare för planeringssystemet ska bidra till att hemtjänsten inkl. servicehusen får en enhetlighet med planering, utveckling och struktur. Det behövs ett samlat grepp gällande hemtjänstens ekonomi och fördelning av resurser samt ett ökat fokus på arbetsmiljön. Vi kommer därför i projektform fortsätta arbeta med en samordnarroll för planering inom hemtjänsten.

Tjänsten är en visstidsanställning under projektets tid, med tillträde enligt överenskommelse, som längst till och med 2023-09-30.

Dina arbetsuppgifter
Samordnaren kommer att ha ett nära samarbete med systemförvaltaren av planeringssystemet.

Befattningen innebär att du ska utbilda i planeringssystemet och ansvara för utbildning av nya chefer och planerare. Arbetsuppgifterna innebär även att uppdatera befintliga planerare 2 gånger/termin samt att hjälpa och stödja planerare i planering och ekonomi.

Som samordnare har du ansvar för en optimal planering i planeringssystemet utifrån brukare, arbetsmiljö och ekonomi. Genomgång av insatser och besök per enhet samt bevara ordning i systemet och stödja planerare i registervård.

Vidare kommer samordnaren att gå igenom hemtjänstens enheter en gång per månad för att kontrollera att det arbetsgrupperna utför stämmer överens med beslut enligt SoL och HSL. Resultat ska återkopplas till ansvarig enhetschef och planerare. Samordnaren kan även få inbjudan att delta på APT hos enheterna.

Kvalifikationer
Gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Kompetens gällande planeringssystem inom hemtjänst. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
Önskvärt är att du har arbetat praktiskt i olika datasystem med olika planeringsverktyg som bland annat Magna Cura samt planering i TES. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbetat administrativt och av att utbilda andra.

Som person är du ansvarsfull, pedagogisk, strukturerad och tydlig. Du har förmågan att skapa relationer och av att samarbeta med andra samtidigt som du är självgående.

Välkommen med din ansökan senast 2022-09-25!



Övrig information
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2023-09-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvika kommun, Vård och omsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/186".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvika kommun (org.nr 212000-1892)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Arvika kommun, Vård och omsorg

Kontakt
Christina Nilsson
0570-82070

Jobbnummer
6954871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika kommun, Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika kommun, Vård och omsorg: