Projektadministratör Till Velux

Dreamwork Scandinavia AB / Byggjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Kort om tjänsten

Vi söker nu en projektadministratör (back office medarbetare / innesäljare), för direkt rekrytering, anställning hos VELUX i Helsingborg.
I rollen kommer du arbeta med B2B, där du kommer att ta emot och registrera order, supportera företagets kunder och även vara ett stöd för Veluxs säljare. Vidare kommer du skriva offerter, göra beräkningar, samordna transporter och leveranser.

Publiceringsdatum
2014-12-17

Om företaget
VELUX Gruppen ägs av VKR Holding A/S, en stiftelse och familjeägt aktieföretag. Den uttalade målsättningen är att vara ett mönsterföretag med verksamheter som samarbetar på ett exemplariskt vis. Företagskulturen präglas av engagemang, ömsesidig respekt, ständiga förbättringar, lokala initiativ och noggrannhet.

VELUX Gruppen förser byggnader med dagsljus och frisk luft genom alla tak. Produktportföljen består av ett brett sortiment av takfönster samt lösningar till platta tak. Dessutom erbjuder VELUX Gruppen många typer av solskydd, monteringsprodukter, produkter för fjärrstyrning och för montering i taket. VELUX Gruppen, som har produktion i 11 länder och ett 100-tal försäljningskontor i mer än 40 länder, äger globalt sett ett av de starkaste varumärkena inom byggmaterialindustrin och är marknadsledande. VELUX Gruppen har omkring 10.000 anställda och har sitt huvudsäte i Danmark. VELUX Svenska AB är ett renodlat sälj- och marknadsföretag och självständigt dotterbolag till VELUX Gruppen. Man har 17 anställda och huvudkontor i Helsingborg.

Mer om tjänsten

Tjänsten avser en ny produktlinje av takljusmoduler, (velux.se/takljusmoduler). Dina kontakter kommer i huvudsak att vara stora och medelstora bygg-, arkitekt-, fastighetsägar- och entreprenörsföretag Det kommer innebära tydliga tillväxtmål och goda möjligheter till professionell utveckling. Du kommer att vara en del av ett utvecklingsorienterat team och rapporterar till Försäljningschefen.

• Mottagning och registrering av förfrågningar
• Framtagning av offerter
• Översyn av tekniska ritningar och specifikationer
• Framställning av konfigurationsritningar
• Beräkning och samordning av projekt
• Mottagning och registrering av förfrågningar
• Framtagning av offerter
• Översyn av tekniska ritningar och specifikationer
• Framställning av konfigurationsritningar
• Registrering och uppdatering i företagets affärssystem
• Ansvar för dokumentering av handlingar från Entreprenörer, Arkitekter etc.
• Samordning av leveranser
• Kontaktperson för back-office i Danmark
• Teknisk produkt och indbyggnadsrådgivning till entreprenörer, arkitekter etc.
• Stöd för projektförsäljare inkl. administration, utställningar, mm
• Bevaka nya relevanta projekt via databas (Byggfakta) och ta kontakt för vidare diskussion och samarbete

Profil
För att lyckas i denna roll ser vi en person som är kommersiellt orienterad, har förmåga att arbeta proaktivt såväl som att du är är serviceinriktad och har en utåtriktad personlighet Du kan arbeta självständigt, samtidigt som du är en god lagspelare som är bra på att skapa goda kontakter med andra funktioner internt såväl som externt. Vidare tror vi att det är en stor fördel om du besitter byggnadsteknisk kunskap. Vidare har du en god IT-kunskap och det är meriterande om du har kunskaper i något ritningsprogram, tex CAD.
Du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift, meriterande om du har förståelse av danska.

Så ansöker du
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com , med bifogat CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på Dreamwork 042-176611, alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se

Om Dreamwork

Dreamwork har sedan 2006 etablerat sig som en förnyare inom personallösningar där vi arbetar utifrån en vision att leverera de bästa lösningarna på våra kunders utmaningar. Våra konsulter är seniora med lång erfarenhet från rekryteringsbranschen och med operativa chefsbakgrunder från många andra branscher. Dreamwork arbetar med Rekrytering av specialister och chefer, Chef-att-Hyra, Bemanning, Omställning och Coachning.

Projektadministratör, Innesäljare, Back-Office medarbetare, CAD CAM, Teknisk support, Teknisk projektledning, Teknisk försäljning, Entreprenadingenjör, Konstruktör, Byggvaruhandel, Byggvaruhandlare, Back Office medarbetare

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2631
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mahlin Glyré

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Adress
Dreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 1, Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2104866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: