Projektadministratör/-handläggare för projekt inom vindkraftindustrin

Aticc Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aticc Sweden AB i Stockholm, Solna, Upplands-Bro, Nynäshamn, Norrtälje eller i hela Sverige

ATICC Sweden är ett modernt konsult- och rekryteringsföretag, som brinner för individen. Vi tror till 100% på att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi, som arbetsgivare, skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt företag skapar vi tillsammans just den plattformen. Läs mer på www.aticc. (http://www.ahlstrom-munksjo.com/)se

Just nu söker vi ytterligare projektadministratör/-handläggare, som likt oss trivs i en organisation med stor frihet. Du är kanske rätt person för oss?

Uppdragsbeskrivning

Som projektadministratör-/handläggare kommer du att jobba hos kund och detta uppdrag avser projekt inom vindkraftsindustrin och kunden är placerad i Solna.

Du kommer att ingå i projektadministrationsteamet, som ger administrativt stöd till projekt avseende Offshore Wind-portföljen; från marknadsutveckling till konstruktion, produktlinjer och drift- och underhåll.

Du kommer att tilldelas specifika projekt där du kommer att utföra dina uppgifter dagligen och rapportera till projektledaren eller programdirektören. Du kommer att följa projektstyrningsprocesser och standarder för att säkerställa att administrativa uppgifter i projektet fungerar smidigt och i rätt tid.

Du kommer att bidra till kontinuerlig förbättring av våra processer, standarder och mallar och "best praxis".

Då vi söker flera administratörer/handläggare, så söker vi både dig som är senior inom området men även junior. Vi ser dock att du har erfarenhet från andra administrativa uppdrag och då även inom en annan bransch.

Dina arbetsuppgifter kommer att t ex vara:

• mötes-, evenemangs- och kalenderhantering

• spela in protokoll och åtgärder

• förbereda rapporter, presentationer och projektdokument

• on-/offboarding av projektteammedlemmar

• underhålla distributionslistor och organisationsscheman

• hantering av SharePoint-webbplatser, inklusive åtkomsträttigheter

• intern kommunikation med projektgruppen

• hantera inköpsrekvisitioner, inköpsordrar och kontrakt

• hantera godkännandeprocessen av fakturor

• lagra och dela projektdokumentation

• engagera och kommunicera med viktiga intressenter inom offshore-projekt, kommersiell, finans, upphandling och IT

• utbildning och stöd till nya projekt och projektgruppsmedlemmar

• ta en aktiv roll i kontinuerlig förbättring av mallar och processer och hitta sätt att öka effektiviteten

Publiceringsdatum
2023-09-14

Bakgrund
I rollen som projektadministratör/-handläggare, ser vi att du har följande erfarenhet:

• MS Office, Teams, Powerpoint, Excel, Word, Sharepoint

• SAP ekonomi och upphandling

• affärsengelska och svenska

• god förståelse för processer, standarder och mallar

• god kommunikationsförmåga

• hantera intressenter

• förståelse för storskaliga byggprojekt

• erfarenhet i projektmiljö - gärna inom vind- eller byggbranschen. tidigare erfarenhet som projektadministratör

• behärskar Officepaketet och affärssystem

Vi ser gärna att du har följande personliga egenskaper:

• serviceinriktad och positiv inställning

• proaktiv och självdriven

• passion för administration, ekonomi och processer

• kunna hantera och prioritera ett stort antal inkommande uppgifter i en miljö med högt tempo

• lagspelare men också kunna arbeta självständigt

• lösningsorienterad och analytisk

• strukturerat och kvalitetstänkande

Omfattning och uppdragsstart

Uppdraget påbörjas i början av oktober och beräknas att löpa till den sista december 2024. Rollen omfattar en heltidstjänst. Placeringsort är Solna med möjlighet att jobba hemifrån 1-2 dagar/vecka.

Så ansöker du
Vi önskar få din ansökan snarast, då löpande urval sker. Ansökan består av CV och ett personligt brev.

Vi erbjuder

Då vi stenhårt tror på rättvisa, så har vi hoppat över alla överbetalda chefer, som sladdar in halv tio på morgonen. Du rapporterar därmed direkt till dig själv! Men, oroa dig inte, vi ingår alla i ATICC-laget och hjälper varandra så fort det behövs.

Vi erbjuder en arbetsplats, där det finns ett starkt engagemang för verksamheten och innehållsrika dagar. Bli en del av en gemenskap som är värdestyrd, omtänksam och som välkomnar mångfald! Vi tror på kraften i att arbeta i team för att ge de bästa resultaten; både för bolaget men också för teammedlemmarnas individuella ambitioner. Tillsammans skapar vi det företag, som vi vill att vi ska vara!

Vi har en rättvis och attraktiv lönemodell.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aticc Sweden AB (org.nr 559279-2922), http://www.aticc.se

Kontakt
Kajsa Bornmo
kajsa.bornmo@aticc.se
+46 (0)70-769 40 90

Jobbnummer
8111797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aticc Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aticc Sweden AB: