Project Coordinator/PA - Sweden Operations
AstraZeneca AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AstraZeneca AB i Södertälje,
Stockholm,
Solna,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad person som har ordning och reda och vill ha ett varierande arbete där du är spindeln i nätet och ligger steget före?
Vi söker just nu en engagerad och drivkraftig Project Coordinator/Personal Assistant (PA) som tycker administration är roligt och som vill supportera och utveckla vår verksamhet till världsklass!
Här på Campus AstraZeneca Södertälje, en av världens största tillverkningsenheter för läkemedel, omvandlas nyskapande idéer till färdiga produkter, varje minut. Sweden Operations och Sweden Biologics står för högteknologisk produktion av traditionella och biologiska läkemedel och tillsammans med vårt nordiskt-baltiska marknadsbolag står vi för en kompetens lika bred som djup.
Din spelplan
Denna roll som är placerad i Södertälje, innebär att vara chefsassistent (PA) till PET Lead för tillverkningsenheten Turbuhaler/Pumpspray (PET TBH/PS).
Inom PET TBH/PS formuleras, fylls och packas läkemedelsprodukter till nära 20 miljoner patienter till över 100 olika marknader. Vi har en mycket spännande framtid och vi kommer bl.a. lansera flera nya produkter, investera i nya produktionslinor och samtidigt förbättra vår verksamhet till världsklass. Här arbetar ca 500 medarbetare dagligen med att tillverka främst inhalations- och pumpsprayprodukter till patienter världen över.
Din roll
Du kommer att vara en viktig spelare i ledningsgruppen för PET TBH/PS inom Sweden Operations. Rollen innebär ett nära samarbete med chef och ledningsgrupp, samt hela det administrativa nätverket. Du ansvarar för att det dagliga arbetet inom organisationen drivs framåt i en proaktiv anda och ger förstklassig administrativ support, exempelvis:
* Självständigt planera, koordinera och utveckla och förbättra det administrativa arbetet med avdelningens aktiviteter och ledningsgruppsarbete
* På eget initiativ driva och säkerställa administrativ support vid måluppföljningar, koordinering av agendor, analysera information och skapa presentationsmaterial
* Ge professionell administrativ support med tex kalenderhantering, mötesbokningar, resebokningar, fakturahantering, beställningar samt administration
* Koordinera och leda verksamhetsspecifika aktiviteter och projekt samt vara ansiktet utåt och koordinera besök samt interna och externa event
* Självständigt ansvara för att nödvändig personaldokumentation finns uppdaterad, samt introducering av nyanställda
* Ansvara för koordinering av avdelningens kommunikation, skriva informationstexter och digitalt publicera dessa
Vem är du?
* Du har erfarenhet av att koordinera större initiativ och att självständigt ansvara för egna arbetsområden
* Du är en person som samarbetar väl med andra och har en förmåga att skapa ett starkt engagemang och få andra att arbeta mot gemensamma mål
* Du arbetar proaktivt och självständigt genom att ta egna initiativ i komplexa frågeställningar som täcker flera områden samt förmågan att leda dig själv såväl som andra
* Du kan analysera och sammanställa information på ett lättförståeligt sätt
* Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
* Du är van med att arbeta i digitala verktyg och mycket goda kunskaper i Office-paketet och andra datorsystem
Dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat i en administrativ roll, så som PA och/eller Project Coordinator är meriterande, likväl som ledarskapserfarenhet samt erfarenhet av GMP (Good Manufacturing Practice).
Framgångsfaktorer
För att trivas i denna roll är du en person gillar att koordinera, strukturera och organisera ditt arbete. Vidare, är du positiv och engagerad med en "can do attitude" och har förmågan att hantera många saker parallellt med en god serviceanda. Du har god samarbetsförmåga och trivs i en roll med breda, tvär-funktionella samarbeten. Du arbetar gärna med digitala verktyg samt är nyfiken på den digitala utvecklingen.
Varför AstraZeneca?
När vi på AstraZeneca ser chansen att förändras tar vi tillfället i akt - för varje möjlighet, oavsett hur liten, kan vara början på något stort. Att leverera medicin som förändrar människors liv handlar om att ha entreprenörsanda - att hitta stunderna och förstå dess potential. Här får du självklart utlopp för din vilja till självutveckling, vi är en stor organisation och här finns mycket att lära.
Är du redo att göra skillnad? Skicka då in din ansökan, så gör vi det tillsammans!
Välkommen med din ansökan senast den 3 januari 2021.
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Anders Bergman på telefonnummer 0708-797276 eller mejl
Anders.Bergman@astrazeneca.com Med hänsyn till julledighet kan du förvänta dig återkoppling den 11 januari som tidigast. Tack för ditt tålamod!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2020-12-07ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAstrazeneca AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R-094654".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Astrazeneca AB (org.nr 556011-7482)
Arbetsplats AstraZeneca
Jobbnummer 5478391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.