Produktkoordinator tíll ThermoFisher Scientific

Arena Personal AB / Kontorsjobb / Stockholm
2008-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produktkoordinator tíll ThermoFisher Scientific" (publicerad 2008-08-04) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu en Produktkoordinator till vår kund ThemoFisher Scientific i Kungens Kurva. Ett uthyrningsuppdrag på minst 10 månader med start i början av April.

ThermoFisher är en av världens ledande aktörer inom analysinstrument. Instrumenten används till olika typer av kemiska och bioteknologiska laboratorier. De olika kundsegmenten finns framförallt inom läkemedel, stål, polymer och livsmedelsindustrin samt universitet, högskolor och forskningsinstitut inom dessa inriktningar. Företagets verksamhets bedrivs förutom i Sverige, även i Danmark, Norge, Finland och Island. Stockholmskontoret ligger vid Kungens Kurva i södra Stockholm och har ett 20-tal anställda.

Som Produktkoordinator erbjuds du ett serviceinriktat arbete i en internationell och händelserik miljö, där ingen dag är den andra lik. I arbetsuppgifterna ingår att ha helhetsansvar för en produktlinje, svara på inkommande samtal/logga samtal, kontakt med tekniker/boka upp tekniker, kontakt med teknisk Teamleader i England, planera årlig underhållsservice för avtalskunder, ansvar för administration och planering i samband med nyinstallationer, återkoppling till kund, beställa delar, se till att systemen är uppdaterade, allmän support, uppföljning av order i SAP samt lägga upp inköp/försäljningar och bokföra fakturor i affärssystemet Navision.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom kundsupport/kundtjänst och har ett tekniskt intresse. Som person är du serviceminded, stresstålig och strukturerad. För att lyckas i detta arbete bör du var en trygg och mogen person som tycker om att lösa problem. Du ska ha förmågan att se vad som behöver göras och sedan ansvara för att det blir utfört.

Flytande engelska i tal och skrift är ett krav eftersom arbetet till stor del innebär kontakt med Teamleaders, Servicetekniker och kunder i andra länder. Du ska ha goda datakunskaper i officepaketet och det är ett plus om du kan Navision . Grundkunskaper i ekonomi som ex. fakturering är också meriterande.

Stämmer denna beskrivning in på dig så välkommen med din ansökan snarast. Intervjuer kommer att ske löpande och vår ambition är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med Arena Personal AB. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Ellinor Dervinger på 08-587 117 00.

Arena Personal startades 1994 och är börsnoterat på NGM Equity. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Verksamhetsområden; Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet, Fordon.

Publiceringsdatum
2008-02-06

Anställningstyp/arbetstider
Heltid. Uthyrning minst 10 månader.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: ellinor.dervinger@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal AB
Box 3362
10367 Stockholm
Telefonnummer: 08-587 117 00
Faxnummer: 08-4118490
E-postadress: traffic@arenapersonal.com
Mer information på http://www.arenapersonal.com

Jobbnummer
121461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: