Produktionssamordnare till Lönerelaterade tjänster, Östersund

Statens Servicecenter / Chefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Vi söker Produktionssamordnare till avdelningen för lönerelaterade tjänster i Östersund. Som produktionssamordnare arbetar du med att planera och samordna den dagliga produktionen med ett framåtriktat förhållningssätt.
Dina arbetsuppgifter innefattar ett kvalitetsarbete där du ser till att arbetsrutiner och processer som tagits fram efterföljs. Vidare ska du informera i produktionsfrågor och du kan också komma att förbereda och genomföra kundmöten. Du kommer att utveckla verksamheten på individ- och gruppnivå tillsammans med enhetschef. Du arbetar proaktivt och har koll på den dagliga produktionen. I arbetsuppgifterna ingår även sedvanligt lönearbete vid behov.

Publiceringsdatum
2022-12-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare har du följande förmågor:
• Skapar engagemang för våra mål och arbetsuppgifter
• Skapar ett gott internt samarbete
• Får andra att växa
• Bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat

Dessutom är det meriterande om du har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
• Erfarenhet av lönesystemet Primula

Övrig information
Startdatum snarast eller enligt överenskommelse.
Anställning är placerad i Östersund.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 8 januari 2023.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 3-4.

Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57

Jobbnummer
7276396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: