Processledare till samordningsförbundet
Samordningsförbundet Östra Södertörn / Organisationsutvecklarjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Samordningsförbundet Östra Södertörn i Haninge Processledare på samordningsförbundet
Publiceringsdatum2019-10-26Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som processledare på Samordningsförbundet Östra Södertörn. Huvuddelen av uppdraget handlar om att leda och samordna de insatser för unga vuxna som administreras genom Samordningsförbundet. I det arbetet ingår att stödja, leda och bidra till en utveckling av det arbete som pågår i Ungdomsteamet i Haninge, Ung i Tyresö och Ung i Nynäs. Tillsammans med verksamhetsledare och medarbetare i teamen identifierar du utvecklingsområden och stödjer samverkan mellan Arbetsförmedlingen och kommunerna så att fler unga får stöd till arbete, studier och ökad egenmakt. Att ge medarbetare stöd i arbetet med målgruppen samt i användandet av olika rehabiliteringsinsatser är en stod del av arbetet liksom att hålla en nära dialog samt rapportera till lokala styrgrupper och förbundschefen.
I uppdraget ingår att följa upp och utvärdera arbetet i insatserna. Din analytiska förmåga, såväl kvantitativt som kvalitativt, är viktig liksom förmågan att strukturera och genomföra ett utredningsarbete med god kvalitet. Det är en födel om du har kunskaper i Excel samt uttrycker dig väl i tal och skrift.
Det ingår även att samarbeta med Samordningsförbundets utvärderare för att bidra till att stärka förbundets gemensamma utvärderingsinsatser, att utveckla förbundets arbete med Insatskatalogen
www.insatskatalogen.se. Utöver detta ingår såväl kommunikativa och administrativa arbetsuppgifter.
Tjänsten är placerad hos Samordningsförbundet Östra Södertörn i Handen. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete i en trevlig miljö med goda utvecklingsmöjligheter!
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Erfarenhet av processledning- /processtöd eller projektledning där flera samverkanspartners samarbetar, t.ex. kommun och Arbetsförmedling.
• Relevant akademisk utbildning såsom t ex sociologi, statsvetenskap, beteendevetenskap, socionom, annan samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt än studier.
• Förmåga att skapa och samordna dialog mellan medarbetare, chefer och kollegor.
• God administrativ förmåga.
Meriterande
• Erfarenhet av och kännedom om de områden där samordningsförbundet verkar, t.ex. arbetslivsinriktad rehabilitering, arbete med personer med psykisk ohälsa och kunskap om arbetsintegrerande sociala företag (ASF).
• Erfarenhet av utredning/analysarbete inom offentlig förvaltning eller erfarenheter som kan bedömas likvärdiga.
• I förbundets arbete lägger vi stort fokus på att integrera perspektiv kring jämställdhet, tillgänglighet och icke-diskriminering. Därför är det meriterande om du har insyn i någon eller några av dessa frågor.
Som person är du ansvarstagande, självgående och tar egna initiativ. Vi värdesätter noggrannhet samt en öppen och ödmjuk inställning.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen.
Anställningsform och omfattning
Tjänsten avser visstidsanställning december 2019 - november 2021 med möjlighet till förlängning.
Frågor om tjänsten
Anna Lexelius, förbundschef, 073-079 70 96,
anna.lexelius@haninge.seMargareta Nylander, projektchef, 070-606 25 36,
margareta.nylander@haninge.seSista dag att ansöka är 2019-11-30. Vi tar endast emot ansökan via e-post:
anna.lexelius@haninge.se.
Välkommen med din ansökan inklusive CV!
Varaktighet, arbetstid
visstidsanställning december 2019 - november 2021 med möjlighet till förlängning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-30
FöretagSamordningsförbundet Östra Södertörn
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Samordningsförbundet Östra Södertörn (org.nr 222000-2162)
136 81 HANINGE
Ansökan E-post:
anna.lexelius@haninge.se Jobbnummer 4888411
Observera att sista ansökningsdag har passerat.