Proaktiv HR-specialist till non-profit organisation
Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
2016-06-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Proaktiv HR-specialist till non-profit organisation" (publicerad 2016-09-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen i Göteborg Bräcke diakoni bedriver en bred non-profitverksamhet inom vård och omsorg.
Vårt mål är att människor ska växa. Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionshinder går hand i hand med forskning och utbildning. Idag finns vi på flera orter i Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas. Vill du veta mer om vilka vi är, vad vi gör, och vad vi vill? Se gärna vår film.
Vill du bli vår nya kollega?
Då en av våra duktiga HR-specialister ska vara föräldraledig söker vi en kompetent och rolig kollega. Du kommer att arbeta från huvudkontoret på Hisingen i Göteborg, där du tillsammans med tre andra HR-specialister, HR-chef och fyra löneadministratörer är en del av ett ansvarsfullt och drivet gäng.
Publiceringsdatum2016-06-30Dina arbetsuppgifterSom HR-specialist hos oss arbetar du proaktivt med alla förekommande HR-frågor och processer inom de verksamheter du ansvarar för. Vi är en organisation som vill finnas där vi behövs och gör nytta, vilket gör att vi befinner oss i ständig utveckling. Därför är det viktigt att du känner dig hemma i en miljö som präglas av entreprenörskap och en vilja att finna lösningar, där du som HR-specialist samtidigt behöver stå för kontinuitet och struktur. Vi ser det som en förmån att arbeta nära besluten men också nära dem vi finns till för.
Din huvuduppgift är att vara ett stöd för verksamhetens chefer och ledningsgrupper, där du ses som en uppskattad och självklar resurs. Du hanterar självständigt förhandlingar, lag- och avtalstolkning, rekrytering, organisationsfrågor, individärenden och rehabilitering samt deltar i interna utbildningsinsatser för chefer och medarbetare. Utöver det löpande chefsstödet ingår också ett övergripande ansvar för organisationens strategiska kompetensutvecklingsplattform.
KvalifikationerArbetet är omväxlande och föränderligt och det är därför viktigt att du har förmågan att självständigt prioritera - och omprioritera - när det behövs. För att trivas hos oss behöver du uppskatta pulsen i det operativa arbetet och samtidigt ha en strategisk blick för helheten. Arbetet kräver en god kommunikativ och pedagogisk förmåga, både skriftlig och muntlig.
Vi söker dig som har utbildning från Personalvetarprogrammet eller likvärdigt samt minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst tre års erfarenhet i likvärdig tjänst. Har du erfarenhet av HR-arbete inom personalintensiv och schemastyrd verksamhet är detta meriterande.
AnställningsvillkorTjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Bräcke diakoni finns på flera orter i landet, vilket innebär att du behöver ha möjlighet till tjänsteresor, ibland med övernattning.
Frågor om tjänsten
Besvaras pga. semestertider from vecka 31.
Välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, hösten 2016 Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-08
Ange följande referens när du ansöker: 2016/112
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Gertmo Sjödin/HR-chef 031-50 26 34
Astrid Voegelen/HR-specialist 031-50 26 44
FöretagBräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen
AdressBräcke diakoni, Central administration, HR-avdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg
KontorsadressBräcke Västergårdsväg 5
Jobbnummer 2933359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.