Praktiksamordnare/Beteendevetare till Sandviken

Iris Hadar AB / Speciallärarjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Iris Hadar AB i Sandviken, Gävle, Falun, Borlänge, Söderhamn eller i hela Sverige

Iris Hadar AB arbetar med utbildning, utredning och rehabilitering av människor som av någon anledning behöver extra stöd i sin livs- arbets- eller studiesituation. Vi är specialiserade på olika funktionshindergrupper som syn, döv, hörsel, dyslexi och neuropsykiatriska diagnoser.
Iris Hadar verkar i Sandviken som extern aktör till Arbetsförmedlingen i olika insatser med inriktning på vägledning, arbetspraktik/-prövning och coachande stöd. Syftet med insatserna är att underlätta återgång till arbete och har sina utgångspunkter i deltagarens individuella behov och arbetsmarknadens krav.
Detta sker genom att deltagaren identifierar och återfår arbetsförmågan och vanan att arbeta. Att deltagaren utifrån sina förutsättningar finner en realistisk inriktning mot arbetsliv/utbildning, samt får möjligheter att praktiskt få pröva sina färdigheter m.m. i arbetsliknande förhållanden.

Publiceringsdatum
2010-10-12

Dina arbetsuppgifter
Som Praktiksamordnare/Beteendevetare kommer du att arbeta med att stödja arbetsplatser och praktikhandledare på olika företag. Du skall bistå och motivera deltagare som innehar praktik eller arbetsträningsplats. Informera, samordna och söka nya praktikplatser/arbetsprövningsplatser. Du kommer också att arbeta med att stödja deltagare i individuellt anpassade insatser för en enskild deltagare eller en grupp på upp till tolv (12) deltagare. Gruppaktiviteterna kan exempelvis vara kurser som pågår 5-20 timmar i veckan under 8 veckor. En individuellt anpassad insats kan pågå upp till 12 veckor beroende på innehåll och individens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har fullgjord adekvat högskoleutbildning inom beteendevetenskapliga området. Du har minst 2 års erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering alternativt erfarenhet av insatser vid ohälsa i arbetslivet. Som person är du stresstålig, flexibel, serviceinriktad och du har ett lösningsorienterat förhållningssätt.
• Du är självgående och kan självständigt planera och organisera ditt arbete.
• Du har lätt för att kommunicera med såväl företagare som deltagare och har ett stort lokalt kontaktnät.
• Du kan presentera verksamheten såväl skriftligt som muntligt.
• Du har god datavana och behärskar Officepaketet.
• Erfarenhet av arbete med personer med olika typer av funktionsnedsättningar är meriterande.
B-körkort är ett krav.
Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten omfattar heltid och är en visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.
För mer information om tjänsten kontakta:
Peter Boman, Distriktschef
Telefon 0734-35 44 80
peter.boman@iris.se
Din ansökan skickar du tillsammans med ditt CV med e-post till peter.boman@iris.se . Senast den 22 oktober 2010. Rubricera ditt mail: "Personal Sandviken".
Läs mer om vår verksamhet på
www.iris.se/hadar

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-22
Rubricera ditt mail med "Personal Sandviken"
Ansökan kan skickas till e-postadress: peter.boman@iris.se

Kontakt
Peter Boman, Distriktschef, 0734-35 44 80, 0612-49 00 10 (arbetsplats), 08-399200 (växel), peter.boman@iris.se

Företag
Iris Hadar AB

Adress
Iris Hadar AB
12288 ENSKEDE

Kontorsadress
Sandsborgsvägen 52

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-39 92 00
E-postadress: hadar@iris.se

Jobbnummer
751995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Iris Hadar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Iris Hadar AB: