Polisområde Stockholm syd söker administratör för polisområdesle

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Polisområde Stockholm syd söker administratör för polisområdesle" (publicerad 2019-04-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Områdeskansliet har till uppgift att stödja områdesledningen avseende operativ koordinering, förvaltning och uppföljning av verksamheten. En del av kansliets uppdrag är att samordna vissa sakfrågor för att stödja gemensamma verksamhetsgrenar och polisområdet i stort.

Sekretariatet består av bland annat administratörer, handläggare och samordnare. Gruppen hanterar förvaltningsfrågor, beredningar, planering och mottagande av nya polisaspiranter. Samordning av utbildningsfrågor, remisser och uppdrag ingår också i jobbet.




Publiceringsdatum
2018-11-23

Arbetsuppgifter
Områdeskansliet söker administratör vars huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för:

• generellt administrativt stöd för polisområdesledningen och kanslichefen
• organisera, planera och förbereda möten och kallelser, föra protokoll
• administration relaterat till kansliet och polisområdet i stort
• fördela, följa upp och redovisa uppdrag och remisser
• hantering av polisområdets funktionsbrevlåda
• ha en nära dialog och samverkan med polisområdets ledningsgrupp och kansliets övriga grupper och samordnare
• boka och beställa bl.a. lokaler, hotell och resor




Kvalifikationer
KRAV
• lägst gymnasiekompetens
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl muntligt som skriftligt
• god förmåga att skriva och tala på engelska
• några års erfarenhet av att arbeta som administrativt ledningsstöd som exempelvis assistent eller sekreterare
• vana vid datorn som arbetsverktyg med kunskaper inom Office paketet
• B-körkort

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av att arbeta som chefssekreterare eller liknande arbetsuppgifter.
• erfarenhet inom myndighet

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som:
• Du trivs med att lösa problem, ta ansvar, ha varierande arbetsuppgifter och hantera flera pågående arbetsuppgifter parallellt.
• Du har ett sinne för struktur, ordning och noggrannhet, en hög integritet och en förmåga till diskretion.
• Du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika sammanhang och se positivt på att samarbeta med olika typer av människor och grupper.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Flemingsberg
Arbetstid:Dagtid, flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Eva Holmen 072-2219583.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-05
Ange följande referens när du ansöker: C23345/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therése Bolmgren 010-56 465 32

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4473912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: