Polismyndigheten söker receptionist/utredare med placering i Sve
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Härjedalen,
Ånge,
Östersund,
Sundsvall,
Åre eller i
hela Sverige Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.
Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Region Nord har drygt 2000 anställda. Regionen består av fyra polisområden, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
Vi söker nu en receptionist/utredare med placering i Härjedalen/Sveg.
Publiceringsdatum2016-07-08ArbetsuppgifterDu arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att ta emot och handlägga pass- och identitetskorts ansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö.
Utöver passadministrationen kommer du även att arbeta med hittegods, utlämning av beslag, ta emot tillståndshandlingar och inlämning av vapen. Samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet kan förekomma.
Under viss tid/period ska du utreda mängdbrott. Som utredare i lokalt polisområde kommer du handlägga alla typer av inkommande ärenden som handläggs på ett lokalpolisområde. Det innebär att man får ta sig an ärenden med en stor variation.
Arbetet innebär att självständigt handlägga och ansvara för olika typer av brottsutredningar under ledning av förundersökningsledare från polismyndigheten eller från åklagarmyndigheten.
En del av arbetet som utredare innebär att du efter genomgången introduktion och utbildning, håller förhör med målsägande, vittnen och misstänkta personer. I arbetsuppgifterna ingår även andra utredningsåtgärder, bland annat att skriva beslagsprotokoll och begäran om olika tekniska undersökningar.
Placeringen inleds med passgrundutbildning, förlagt till dagtid, under fyra dagar tillsammans med en veckas praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.
Kvalifikationer• Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet
• Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
• För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.
• Körkort B-behörighet. Resor inom polisområdet förekommer.
MERITERANDE
• Service- och/eller administrativt arbete vid en statlig myndighet eller liknade är meriterande.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
• Erfarenhet av utredningsarbete i brottsbekämpande verksamhet. Kunskap om och erfarenhet av rättskedjan är också meriterande.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som administratör i receptionen och utredare är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga och kan arbeta i team såväl som självständigt. Du kan arbeta mot uppställda mål och fokusera på lösningar.
Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig chef.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-07
Ange följande referens när du ansöker: C7088/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDavid Redin, Gruppchef 010-568 16 70
Anders Könberg, Chef stöd/service 010-5681757
Sandra Pärsdotter, Övriga frågor: HR-konsult
sandra.parsdotter@polisen.seFacklig kontaktFackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
AdressPolismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 Umeå
KontorsadressRidvägen 10 90109 Umeå
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2947312
Observera att sista ansökningsdag har passerat.