Polismyndigheten söker operatörer till Polisens Kontaktcenter (P
Polismyndigheten / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Malmö,
Lund,
Svedala,
Helsingborg,
Kristianstad eller i
hela Sverige Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?
Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter Syd, med placering i Malmö. PKC ansvarar för anmälnings- och upplysningsverksamhet och har en central roll i Polismyndighetens service till allmänheten, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. PKC i region Syd har verksamhet förlagd till polishuset i Kalmar och polishuset på Toftanäs i Malmö. PKC Syd är ett av sju svarsställen som svarar på samtal som inkommer via 114 14. PKC hanterar även anmälningar som gjorts via internet. Antalet anmälningar som inkommer uppgår till drygt 400 per dygn. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus vid brottsofferbemötande.
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen primärt genom anmälningsupptagning, att hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.
Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar även information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.
Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.
I urvalsarbetet kommer tester att användas. Testet mäter din förmåga att formulera dig i tal och skrift, datoranvändning, samt din engelskaförståelse.
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen som varar i ca 7 veckor planeras starta 5:e februari 2018 och är förlagd i Malmö. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination i tre delar.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi söker dig som har:
• Fullständiga gymnasiebetyg, alternativt utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• Arbetat administrativt och kommunikativt, gärna via telefon
• Erfarenhet av myndighet eller service
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Minst ett års arbetslivserfarenhet
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
• Är prestigelös och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen
• Kan arbeta både i grupp och självständigt och har förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier
• Har förmåga att skapa förtroende genom att knyta och upprätthålla kontakter
• Är engagerad, tar ansvar för ditt arbete och är lösningsinriktad
• Är noggrann, uthållig och har god förmåga att strukturera och prioritera - även under hög arbetsbelastning
• har flexibilitet att med kort varsel byta arbetsuppgifter/arbetsområde och har förmåga att växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet
• är analytisk och har god problemlösningsförmåga
Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av dagen. Stundtals kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande. Du behöver därför ha god självkännedom och kunna hantera stress.
Meriterande :
• Relevant högskoleutbildning
• Kunskap i polisens IT-system som RAR, DUR, centrala system, m.fl.
• Erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom polisen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Ett antal tillsvidareanställningar, vikariat och allmänna visstidsanställningar på 8 månader med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2017-10-23ErsättningLön: Individuell lönesättning: 21 - 24.000 kr. Ersättning för arbete på obekväm arbetstid tillkommer.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Larsson 11414
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30
Jobbnummer 3762986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.