Polismyndigheten söker handläggare inom förvaltningsärenden till
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Norrköping,
Linköping,
Eskilstuna,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polis-myndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.
Publiceringsdatum2018-05-15ArbetsuppgifterRättsenheten Öst, förvaltningsrättsgrupp 3 i Norrköping, söker en positiv, självgående och driftigt handläggare som vill bidra med att uppfylla Polismyndighetens uppdrag. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och självständigt beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstagande, sedvanlig handläggning, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och andra myndigheter. Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis vapenlagen, ordningslagen, lag om ordningsvakter och lag om felparkeringsavgift.
KvalifikationerKvalifikationerVi söker dig som har:
• för området relevant högskoleutbildning och/eller motsvarande eftergymnasial utbildning alternativt förvärvade erfarenheter som myndigheten bedömer är relevant
• vi ser gärna att du har minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis juridik, offentlig förvaltning, statsrätt, offentligrätt, förvaltningsrätt eller motsvarande som myndigheten bedömer är relevant
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då arbetet kräver att du kan författa myndighetsbeslut och skrivelser
• god datavana
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta inom IT-baserade ärendehanteringssystem
• erfarenhet av handläggning inom offentlig förvaltning
• kunskap inom förvaltningsrätt
• erfarenhet av kundkontakter
• erfarenhet av att arbeta i en polisiär verksamhet
• erfarenhet av att jobba mot av myndigheten uppsatta mål
• B-körkort
Dina personliga egenskaperFör att bli framgångsrik i rollen måste du vara villig att hjälpa till där det behövs och känna ansvar för alla enhetens ärenden. Detta innebär att du förväntas arbeta lösningsorienterat såväl tillsammans med dina kollegor, som enskilt. Rollen förutsätter att du är kreativ och har en hög ansvarskänsla, samt förmågan att tempoväxla. Du ska vara självgående, har förmågan att arbeta med olika processer parallellt och inga problem att anpassa dig när situationen kräver det.
Vi söker dig som:
• är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt samt god samarbetsförmåga
• har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann
• har en god analytisk förmåga och prioritera rätt saker
• kan arbeta självständigt samt hantera stress och tidspress vid periodvis hög arbetsbelastning
• är flexibel och kan anpassa dig lätt till ändrade omständigheter
• lyhörd med förmågan att ta till dig ny kunskaper och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter
Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning
Arbetsort: Norrköping
Arbetstid: Flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställning som handläggare med funktionen handläggare förvaltningsärenden
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare:
ninwa.youssef@polisen.seInför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-28
Ange följande referens när du ansöker: C19674/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRobert Ericson, telefon 010-56 660 65
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4142364
Observera att sista ansökningsdag har passerat.