Polismyndigheten söker handläggare av förvaltningsärenden

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Sundsvall, Östersund, Gävle, Falun, Umeå eller i hela Sverige

Polismyndighetens rättsavdelning består av 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnande av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.

Nu söker vi handläggare av förvaltningsärenden för 5-6 månaders allmän visstidsanställning med placeringsorter; Skellefteå, Umeå och Sundsvall

Tjänsterna i Skellefteå samt Sundsvall innebär i första hand handläggning av ärenden enligt ordningslagen och tjänsten i Umeå innebär i första hand handläggning av ärenden enligt vapenlagen.

Vänligen ange i din ansökan vilka orter du är intresserad av!




Publiceringsdatum
2019-01-03

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis vapenlagen och ordningslagen. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstaganden, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänhet, företag, kommuner och myndigheter. Gällande vissa arbetsuppgifter ingår praktisk vapenhantering.




Kvalifikationer
• Treårig gymnasieexamen
• Administrativ yrkeserfarenhet
• God datorvana då handläggningen är
digitaliserad
• Mycket goda kunskaper i engelska och
svenska, både i tal och skrift

MERITERANDE
• Kunskaper i förvaltningslagen
• Handläggning av myndighetsärenden

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du ska
• Vara serviceinriktad och ge ett förtroendefullt
intryck både muntligt och skriftligt
• Ha god förmåga att samarbeta både internt och
externt
• Kunna arbeta självständigt med hög kvalité,
även under hög arbetsbelastning
• Vara ansvarstagande och kvalitetsmedveten
• Vara strukturerad och noggrann
• Vara flexibel- du har lätt för att anpassa dig till
ändrade omständigheter
• Har förmågan att prioritera




ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN:
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Arbetsort: Skellefteå, Sundsvall, Umeå
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: thomas.blomgren@polisen.se

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-24
Ange följande referens när du ansöker: C24230/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Sjöholm 010-568 36 72

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4536209

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: