Polismyndigheten söker en Kommunikatör - Göteborg
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Göteborg,
Växjö,
Karlstad,
Kristianstad,
Linköping eller i
hela Sverige En anställning som handläggare med funktion som kommunikatör, med tjänstgöring vid Kommunikationsavdelningen Väst- Göteborg.
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal nationella avdelningar samt Rikspolischefens kansli.
En av de nationella avdelningarna, kommunikationsavdelningen, har ansvar för att proaktivt styra och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten.
Publiceringsdatum2016-01-20ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta med kommunikationsfrågor vid en polismyndighet. Vi vill att du är intresserad av samhällsfrågor och då särskilt polisens roll när det gäller frågor som rör trygghet och säkerhet.
Du kommer att vara ett stöd för regionens chefer i strategiska såväl som operativa frågor. Stort fokus ligger på att stödja cheferna längst fram i organisationen, de som finns närmast medarbetare och medborgare. Du arbetar med analys, planering och genomförande av interna och externa kommunikationsinsatser, du skriver artiklar och nyheter för vårt intranät och vår hemsida och du producerar material, exempelvis bildspel och enklare trycksaker.
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten ska du ha en Fil kand i medie- och kommunikationsvetenskap eller har annan likvärdig utbildning. Du har minst ett par års erfarenhet av kommunikationsarbete i andra organisationer, gärna i annan myndighet. Du har erfarenhet av att arbeta med ledningskommunikation och känner dig bekväm med att stödja och coacha chefer. Erfarenhet av kommunikationsarbete i förändring och av kriskommunikation är önskvärt.
Du brinner för såväl samhälls- som kommunikationsfrågor samt är en social person som gillar att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är bra på att skapa goda relationer och du är samarbetsinriktad. Du är strukturerad, flexibel, målinriktad och samtidigt prestigelös. Du arbetar strategiskt och långsiktigt men kan samtidigt snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen är tills vidare och inleds med sex månaders provanställning. Du arbetar dagtid med flextidsmöjlighet. Din arbetsplats är Polishuset, Ernst Fontells plats i Göteborg.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Du arbetar dagtid med flextidsmöjlighet. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-10
Ange följande referens när du ansöker: C4504/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnsvarig chef Malin Sahlström på nummer 010-5653
Facklig kontaktSaco: Kent Svärd 010-56 34 211, SEKO Polisen: Ka
FöretagPolismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 2625680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.