Polismyndigheten söker administratör till Polisområdeschefen i Ö
Polismyndigheten, Polisregion Öst / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Motala,
Norrköping eller i
hela Sverige Polismyndigheten består av drygt 29 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping.
Polisområde Östergötland är en del av Polisregion Öst och är indelad i tre lokalpolisområden; Linköping, Norrköping och Motala, en utredningssektion samt ett kansli. Nu söker vi en chefssekreterare till Polisområdeschefen i Östergötland med start så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2018-07-16ArbetsuppgifterBeskrivning av arbetsuppgifter
Som administratör kommer du främst agera som administrativt stöd till polisområdeschefen samt polisområdets ledningsgrupp. Du kommer även att vara behjälplig i administrativa frågor till kansliet i stort. Dessutom kommer du ha omfattande kontakter med diverse intressenter, både inom och utom myndigheten. Kontakten kommer främst ske via telefon och e-post, men även genom personliga möten. Arbetsuppgifterna kommer vara av bred karaktär och ställa stora krav på dig som person.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Organisera, planera och förbereda möten och kallelser för Polisområdeschefen
• Vara stöd i beredning av ärenden
• Assistera polisområdesledningen administrativt
• Kunna ta emot, samordna och ansvara för ärenden som skickas till polisområdeskansliets funktionsbrevlåda
• Protokollföring
• Samordna, planera och förbereda för besök och sammanträden, externa såväl som interna
• Hantera övriga administrativa uppgifter
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Fullständig godkänd gymnasieutbildning
• Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
• Förmåga att hantera engelska i tal och skrift
• Minst ett års erfarenhet av att arbeta som kvalificerat administrativt ledningsstöd, som chefssekreterare eller liknande
• Mycket goda kunskaper i MS Office paketet
• B-körkort
Meriterande
Vi ser det som meriterande om du har:
• Chefssekreterarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Förvaltningsrättsliga eller juridiska kunskaper
• Erfarenhet från offentlig förvaltning
• Övriga språkkunskaper som arbetsgivaren finner lämpliga
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att:
• Du är lugn och trygg i ditt sätt att vara, vilket gör att du kan hantera många saker parallellt
• Du är en god administratör med ett gott sinne för struktur, ordning och noggrannhet
• Din integritet, lojalitet och diskreationsförmåga är mycket hög. Vilket är viktigt då du kommer att komma att ta del utav sekretessbelagd information
• Du har en mycket god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat förhållningssätt
• Du är initiativrik och flexibel, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till förändrade arbetsförhållanden
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Dagtid/Flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Så ansöker duVi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Patricia Plajer, 0722-31 92 83,
patricia.plajer@polisen.se.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Veckoplanering 40h/v Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-06
Ange följande referens när du ansöker: C20165/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Winkler
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Öst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Öst
Box 345
58103 Linköping
KontorsadressBrigadgatan 13 58103 Linköping
Jobbnummer 4250622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.