Planning Assistant till Saab - start omgående

Skill / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Som Planning Assistant jobbar du med administrativt stöd i Gripenprojek, ett perfekt tillfälle för dig som vill få mer erfarenhet inom logistik och administration!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som Planning Assistant blir du en väldigt uppskattad resurs i projektet. Det är en roll ställer krav på detaljfokus men som samtidigt är utåtriktad. Du får ett brett kontaktnät och en bra insyn i Saabs projekt och tekniska discipliner.

Du kommer att arbeta med att stötta befintlig personal i det administrativa arbetet i något av Gripenprojekten. Ditt ansvar blir att hålla planeringsverktygen uppdaterade i samtliga utvecklingsfaser. Exempelvis kommer du att skapa planeringsflöden, korsläsa listor och säkerställa att datan är korrekt i alla system. Arbetet sker i flera olika system, exempelvis deras egna planeringsverktyg samt MS Project och Excel.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten har du en eftergymnasial utbildning inom logistik. Det är meriterande om du även har erfarenhet inom administration och koordinerande arbete.

Vi tror att du kommer trivas i rollen om du är en detaljorienterad person som drivs av att skapa ordning och reda. Du är van vid självständigt arbete och vågar kravställa andra. Eftersom du kommer att vara en administrativ resurs som stöttar andra behöver du även vara serviceinriktad och hjälpsam. Om du gillar att jobba med system och dessutom har goda kunskaper i Excel kan du vara den vi söker!


Ansökningsförfarande
Låter detta som något för dig? ? Välkommen att söka tjänsten som Planning Assistant redan idag!

Anställningen är ett långsiktigt konsultuppdrag som startar omgående och pågår i minst 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning.

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Erica Wiquist på mailadress erica.wiquist@skill.se eller på 013-32 94 05

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2019-01-31

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Ange följande referens när du ansöker: 4052
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erica Wiquist erica.wiquist@skill.se

Företag
Skill

Adress
Skill
Gelbgjutaregatan 2
58254 Linköping

Kontorsadress
Gelbgjutaregatan 2

Jobbnummer
4586188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: