Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Mölndals kommun / Assistentjobb / Mölndal
2024-12-19


Visa alla assistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård.

Vill du vara med och säkerställa rättssäkra processer och bidra till utvecklingen av vård och omsorg? Vi söker nu två engagerade och strukturerade planeringssekreterare till vårt team Planeringsenheten!

Enheten ska utökas med en tjänst och en av nuvarande medarbetare ska vara föräldraledig. Planeringsenheten består av fyra planeringssekreterare, var av en med samordnaransvar, samt enhetschef.

Som planeringssekreterare hos oss har du en nyckelroll i att säkerställa kvalitet och effektivitet i vår ärendehantering, resursfördelning och hantering av placeringar. Du arbetar både operativt och strategiskt, med uppgifter som spänner över flera områden, från administration och analys till samverkan med interna och externa aktörer.

Publiceringsdatum
2024-12-19

Arbetsuppgifter
Som planeringssekreterare är du ansvarig för hantering av intern verkställighet, att besluta om och tilldela intern verkställighet avseende BmSS, SäBo och korttidsboende. Du är också ansvarig för hantering av placeringar, besluta om köp av extern verkställighet, upprätta avtal, genomföra uppföljningar och omförhandlingar samt hantera leverantörskontakter och fakturor. Du kommer arbeta med avtalsuppföljning genom att följa upp avtal med externa leverantörer, säkerställa att överenskomna villkor uppfylls samt delta i omförhandlingar och hantera leverantörsfrågor.

Andra förekommande arbetsuppgifter är rapportering till Inspektionen för vård och omsorg (IVO), upprätta yttranden och tjänsteskrivelser samt hantera ärenden till förvaltningsrätt och kammarrätt.
Hantera resursfördelningssystemet Kuben, säkerställa kvalitet och metodutveckling samt bidra till verksamhetsutveckling. Analysera verksamhetsdata och bidra till att utveckla processer och rutiner.
Du kommer även delta i ramavtalsupphandlingar, leda verkställighetsmöten och bidra till projekt som utvecklar våra arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

* Utbildning i offentlig förvaltning, statsvetenskap, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
* Erfarenhet av arbete med målgruppen personer med funktionsnedsättningar (socialpsykiatri, LSS och ÄO).
* Erfarenhet av handläggning och administration inom offentlig verksamhet.
* Kunskap om lagstiftning och riktlinjer inom socialtjänstens verksamhetsområden.
* God svenska i tal och formell skrift.
* God datorvana

Meriterande för tjänsten är:

* Erfarenhet av arbete med avtalsrätt, avtalsuppföljning, upphandling, verkställighet/köp av extern placering.
* Erfarenhet av arbete med social rätt och myndighetsutövning inom socialtjänst.
* Erfarenhet av verksamhetssystemen KUBEN, Treserva och Ciceron.
* God kunskap om Excel.
* Utbildning/kompetens inom AI, RPA och digitalisering.
* B-körkort

Du som person har god samarbetsförmåga och du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du kan också agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Du kan effektivt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt hitta lösningar. Du har förmåga att se samband och dra slutsatser utifrån viss information. Du är bra på att upprätta tydliga mål och planerar arbetet i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
I den här rekryteringsprocessen arbetar vi med löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag. Tjänsten kan även komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Innan en eventuell anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Vi kommer också att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C225975".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Myndighet socialpsykiatri
Martina Berisson
martina.berisson@molndal.se

Jobbnummer
9072343

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: