Planeringssekreterare Socialförvaltning - Individ och familjeomsorg
Burlövs kommun, Individ- och familjeomsorg / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Individ- och familjeomsorg i Burlöv Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Individ och familjeomsorg består av myndighetsutövning, familjebehandling, socialpsykiatri och service. Samverkan är en förutsättning för vårt arbete och en viktig del av vårt uppdrag. Gemensamt hittar vi individuella lösningar med fokus på det förebyggande. I vårt aktiva utvecklingsarbete förenklar vi för medborgare och medarbetare genom digitala lösningar.
Vill du vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
Socialförvaltningen förstärker nu med två verksamhetsnära planeringssekreterare. En tjänst med tillhörighet Individ och Familjeomsorg och en med tillhörighet Vård och Omsorg.
Publiceringsdatum2023-01-03ArbetsuppgifterSom planeringssekreterare stödjer du direkt verksamhetschef Individ och familjeomsorg. Det finns idag 6 enhetschefer i ledningsgruppen och de är dina närmsta kollegor, samtidigt som du förväntas kunna bygga upp kontaktnät och samverkan med chefer och medarbetare inom såväl den egna förvaltningen som inom hela kommunen.
Du får dina uppdrag från verksamhetschefen och ledningsgruppen, och du arbetar med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått och arbetar med sammanställning av dessa. Du utgör ett stöd till ledningsgruppens chefer i kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete och ger även ett professionellt stöd i det dagliga arbetet.
I rollen ingår det att arbeta med verksamhetsnära frågor i dialog med ledningsgruppens chefer. Det ingår även att uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbete. Du kommer även vara ett stöd vid presentation och kommunikation i och för verksamheten. I din roll har du också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners.
KvalifikationerVi söker dig med en för uppdraget relevant akademisk examen och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med verksamhetsutveckling och kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Excel och övriga Office-paketet.
Om du har tidigare erfarenhet av arbete med handläggning inom Socialtjänsten kommer detta att underlätta ditt arbete. Meriterande för tjänsten är även om du har erfarenhet av Lifecare, Qlickview, Stratsys och Grade. Det är även meriterande med kunskap i digitala verktyg så som Teams och Sharepoint.
Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Du är analytisk, självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper.
Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer
ÖVRIGT
Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till
www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1188223".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Burlövs kommun (org.nr 212000-1025)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Burlövs kommun, Individ- och familjeomsorg
Kontakt Verksamhetschef IFO
Annette Ekenberg
annette.ekenberg@burlov.se Jobbnummer 7309286
Observera att sista ansökningsdag har passerat.