Planerare/receptionist

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Receptionistjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Avesta, Hedemora, Borlänge, Ludvika, Falun eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Region Bergslagen består av Dalarna, Örebro och Värmland. Polisområde Dalarna består av tre lokalpolisområden, LPO Falun, LPO Borlänge och LPO Mora. Lokalpolisområde Falun utgörs av Falun, Avesta och Hedemora kommuner med polisstationer i Falun och Avesta
Polismyndigheten söker nu en heltidsanställd administratör till Lokalpolisområde Falun med en 50/50-tjänst som planerare/receptionist..
Stationeringsort Avesta. Du kommer att få tillfälle och möjlighet att tjänstgöra både i receptionen i Avesta och i Falun:



Publiceringsdatum
2018-03-22

Arbetsuppgifter
I uppdraget som receptionist

• Receptionstjänstgöring
• Passhantering
• Hittegodshantering
• Anmälningsupptagning
• Diarieföring
• Enklare beslagshantering
• Enklare utredningsadministration

I uppdraget som planerare

• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning.
• Ta ut medarbetare för övertidstjänstgöring och förskjuta personal.
• Tillstyrka ledighet utifrån personaltillgång.
• Bemanna personal vid akuta eller i förväg kända insatser.
• Sammanställa semesterplan.
• Bemanna personal på utbildning och ta fram speciallistor.
• Hantera sjukintyg.
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso.

Vid sidan av de huvudsakliga arbetsuppgifterna kan det över tid tillkomma administrativa arbetsuppgifter av annan karaktär inom lokalpolisområdet.




Kvalifikationer
• B Körkort.
• Godkänd gymnasieutbildning.
• Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
• God datorvana och goda kunskaper i Word,
Excel.
• Erfarenhet av tidigare administrativt arbete.

Det är meriterande om du har:

• Kunskaper i tal och hörförståelse på engelska
• Organisationskunskap och
verksamhetserfarenhet från arbete inom
Polismyndigheten.
• Kunskap/erfarenhet i RAR, DUR/TVÅ, COPS
samt RES.

Vi söker dig som:

• Är bra på att samarbeta, skapa kontakt och
bemöta människor.
• Är självständig.
• Är flexibel.
• Kan strukturera ditt arbete på egen hand.
• Är noggrann och har förmåga att arbeta
systematiskt och uthålligt.
• Är socialt kompetent och har förmåga att
nätverka och samverka, då du i rollen som
planerare fungerar som en knutpunkt mellan
personal och andra funktioner.
• Har problemlösningsfokus och har förmåga att
fånga upp möjligheter till effektivisering och
förbättring av arbetet.
• Vi kommer lägga stor vikt vid personlig
lämplighet.


ÖVRIGT
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare, Anna Jacobsson 010-567 21 65.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. * Provanställning tillämpas. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-28
Ange följande referens när du ansöker: C18589/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nils-Olof Waker, gruppchef Stöd/Service 1, LPO F

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen
Box 1804
70118 Örebro

Kontorsadress
Järnvägsgatan 3 70118 Örebro

Jobbnummer
4037903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: