Planerare med inriktning lokalsamordning till Förvaltningskansliet

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla och samordna lokalfrågor för att skapa de bästa förutsättningarna för örebroarna? I rollen som planerare med inriktning lokalsamordning erbjuder vi dig en nyckelroll i förvaltningen med möjligheten att utveckla och påverka. Hos oss får du ett stimulerande och utmanande jobb, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Välkommen till oss! Socialförvaltningen har nu fått ett utökat uppdrag kopplat till hur det framtida arbetet med lokaler ska ske. Vi behöver därför förstärkning med två planerare som kommer jobba med central hantering av lokalfrågor inom förvaltningen. Socialförvaltningen består av verksamhetsområdena Individ- och familjeomsorg, Vård- och omsorg och Funktionsstöd. I rollen ingår att stötta samtliga verksamhetsområden i frågor som rör lokaler på central nivå. Du kommer att tillhöra ett nyinrättat förvaltningskansli och ingå i ett team med kollegor som har andra funktioner och inriktningar än lokaler. Rollen är ny på förvaltningen vilket ger dig möjligheter att vara med att utveckla och utforma tjänsten.

I rollen som planerare inom lokalsamordning fungerar du som representant för verksamheten i enskilda lokalprojekt (lokalanskaffning) och ansvarar för facklig samverkan. I din roll är du dessutom en viktig samarbetspart för att kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete ska fungera internt såväl som externt. Du arbetar nära förvaltningsledning, ekonomer och kommunens lokalförsörjningsavdelning samt är verksamhetens kontaktperson mot fastighetsägare. Du arbetar självständigt med att identifiera behov och genomföra projekt kopplat till förvaltningens lokalbehov. Du har en bred verksamhetskännedom och är väl insatt i lokalförsörjningsfrågor. Du ger även ett strategiskt stöd till chefer och medarbetare inom ditt sakområde. I rollen ingår att du, tillsammans med kollegor, identifierar, driver och samordnar förvaltningens kort- och långsiktiga lokalbehov. Arbetet är både strategiskt och operativt till sin natur, vilket innebär att du behöver kunna växla mellan de olika perspektiven utifrån vad uppgiften och verksamheterna kräver.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• utgör ett kvalificerat stöd till chefer och verksamheterna i lokalfrågor
• vara förvaltningens representant i kontakt med fastighetsägare/förvaltare, myndigheter, entreprenörer och andra aktörer i ärenden som rör arbetsområdet
• identifiera och beskriva behovsförändringar inom förvaltningens verksamhetsområden
• utreda, analysera och utarbeta underlag för politiska beslut och
genomför muntliga föredragningar i exempelvis nämnd
• ansvara för samordning med central Lokalförsörjningsavdelning inför hyresgästanpassningar genom föredragning på lokalberedning
• vara beställare av åtgärder i redan förhyrd lokal
• ansvara för planering och anskaffning av inredning och utrustning till lokaler
• ansvara för samordning med lokalförsörjningsavdelningen inför hyresgästanpassningar
• föredra ärenden i nämnd

Publiceringsdatum
2023-02-03

Kompetenser
• akademisk examen om minst 180 hp med inriktning mot samhällsplanering eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av att teckna, förhandla och följa upp kring avtal
• erfarenhet av arbete med behovsanalyser och kartläggning

Som planerare hos oss bidrar du till ett gott samarbetsklimat, du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt delar med dig av din kunskap och kompetens. Som person är du affärsmässig och fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du har en förmåga att kunna ta initiativ samt ifrågasätta, i syfte att förändra och utveckla vår verksamhet utifrån ändrade behov och förutsättningar. Vidare har du en god analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad på så sätt att du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Då arbetet innebär mycket muntliga föredrag och presentationer krävs att du har god kommunikativ förmåga samt har lätt för att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet eller kännedom om något av Socialförvaltningens verksamhetsområden: Individ- och familjeomsorg, Vård- och omsorg och Funktionsstöd
• erfarenhet av projektledning och/eller processledning
• kunskap eller erfarenhet kring utformning av lokaler, byggregler och de myndighetskrav som ställs på lokaler
• kunskaper inom angränsande områden som exempelvis arbetsmiljö, informationssäkerhet, IT, juridik, lokaler och fastighetsteknik, avtal och upphandling

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 19 februari.

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
Facklig expedition
Vision, Avdelning 012
019-21 11 93

Jobbnummer
7409569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: