Peterson Packaging söker Ekonomihandläggare med inriktning lön

Experis Finance Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Peterson Packaging är en av Skandinaviens ledande pappers- och förpackningsleverantörer. Tillsammans med våra kunder jobbar vi fram smarta, miljömässiga förpackningar som stärker deras varumärke. Med våra åtta produktionsenheter, samtliga strategiskt placerade i industritäta områden, har vi kunder inom hela det nordiska näringslivet. Vi är idag drygt 900 medarbetare på Peterson Packaging som arbetar inom vitt skilda områden med alltifrån design och konstruktion till tillverkning och logistik.

Publiceringsdatum
2016-09-01

Dina arbetsuppgifter
Peterson Packaging söker nu dig som vill bli en del av ett drivet team inom ekonomi. Du kommer att ingå i ekonomiorganisationen och du kommer att arbeta med ekonomihantering, lönearbete samt en del Hr relaterade arbetsuppgifter.

Tjänsten är direkt underställd Controller i Norrköping. Placeringsort: Norrköping

• Du kommer att vara ansvarig för att följa upp och kvalitetssäkra löneprocessen
• Du kontrollerar redovisning och avstämning av skatter och arbetsgivaravgifter
• Du är system och driftansvarig för lönesystemet
• Du kommer att arbeta med analyser, uppföljningar och utredringar av data
• Du håller dig informerad av ändringar i lagar och regler
• Du utbildar personalen i affärssystem (FLEX)
• Du skriver anställningsavtal
• Du kommer även att vara behjälplig i en del andra administrativa uppgifter kopplat mot ekonomi och Hr inom organisationen

Vem är du?
Vi ser att du har utbildning inom ekonomi. Du har utbildning inom löneområdet alternativt förskansat dig erfarenhet på annat vis. Du har vidare kännedom om regelverk kring lönehantering. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på engelska och på svenska. Du är van användare av Officepaketet och har lätt för att sätta dig in i nya affärssystem.

Som person är du självständig, strukturerad och serviceminded. Vidare har du förmågan att snabbt omprioritera din dag om arbetsuppgifterna kräver det. Vi ser även gärna att du är driven, innovativ och prestigelös. Du förväntas bidra med nya idéer, du är duktig på att samarbeta med andra samt du är van att arbeta mot uppsatta mål.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka din ansökan via ansökningslänken nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-19 18 98 eller via mail therese.fyhr@se.experis.com .Tillsättning kan komma att ske innan annonsen har gått ut då urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Fyhr 011-191898

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3024007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: