Personskadereglerare till försäkringsavdelningen i Karlstad

Kammarkollegiet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
2019-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personskadereglerare till försäkringsavdelningen i Karlstad" (publicerad 2023-01-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Karlstad, Stockholm, Härnösand eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av kvalificerat utrednings-och handläggningsarbete? Vill du arbeta på en myndighet med stort utvecklingsfokus där du får möjlighet att fördjupa dig inom personskadereglering? Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll på vår försäkringsavdelning i Karlstad!

Försäkringsavdelningen ansvarar för att tillgodose statliga myndigheter och stiftelsers behov av försäkringar. Verksamheten omfattar försäkringsskydd, riskhantering och säkerhetsbedömningar för statlig utställningsgaranti. Verksamheten har bedrivits i drygt 20 år, har ca 40 medarbetare och finns placerad i Karlstad.

I nuläget finns ca 30 försäkringsprodukter inom sex försäkringsområden. Under 2018 hanterades ca 17 500 skadeanmälningar. Under våren 2019 går vi in i ett nytt ärendehanteringssystem och digitaliserar våra processer ytterligare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär personskadereglering inom bland annat Trafik, Kriminalvården och Försvarsmakten. Du har hand om olika delar i verksamheten med varierande karaktär på skador. I vissa ärenden sker prövning i Statens skaderegleringsnämnd, där vi även har en roll som sekreterare.

Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med bland annat försäkrade, myndigheter och sjukvårdsinrättningar.

Arbetet innebär även att delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter.

Är du vår framtida kollega?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, samt god erfarenhet av kvalificerat utrednings-och handläggningsarbete. Krav för tjänsten är mycket god kommunikativ förmåga i svenska, i både tal och skrift. Då Kammarkollegiet arbetar mot ett digitalt och förnyat arbetssätt, ser vi det som meriterande om du har arbetat i en organisation som genomgått eller genomgår en förändringsresa.

Du kan självständigt driva utredningar och har en god analytisk förmåga där du kan bedöma olika typer av underlag. Du kan göra kvalificerade bedömningar och skapa dig en överblick där du utifrån det sammanlagda underlaget kan fatta beslut som går i linje med våra villkor och försäkringar. Du har även god förmåga att läsa och tolka juridiska texter.

Som person är du hjälpsam och bemöter andra med vänlighet och respekt. Du har mycket god samarbetsförmåga med en positiv attityd, är serviceinriktad och lösningsfokuserad. Vidare är du noggrann, självgående och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt samtidigt som du bidrar till att arbetsgruppen gemensamt utvecklar och förbättrar verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2019-03-06

Övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100%, tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär. Ansökan ska innehålla ditt CV och ett personligt brev. Vi vill ha din ansökan senast den 20 mars 2019.

Kontakt
Susanna Wahrolin, Enhetschef, telefon 054-221243

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Hanne Konradsen ST, telefon 08-700 07 88

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och
juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos
oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På
Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten
finns i Stockholm och Karlstad

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Våxnäsgatan 10
65340 Karlstad

Kontorsadress
Våxnäsgatan 10

Jobbnummer
4652781

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: