Personliga handläggare Sjukförsäkring till Jönköping och Värnamo
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Jönköping,
Nässjö,
Eksjö,
Tranås,
Haninge eller i
hela Sverige Referens: 067912-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Personliga handläggare Sjukförsäkring
Placering Lokalt Försäkringscenter Jönköping/Värnamo
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-10-24KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen, gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning
• är initiativtagande och serviceinriktad
• har gott omdöme och god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner
• är stabil som person
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter
• har körkort för personbilDet är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringenVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Placeringsort är Jönköping eller Värnamo.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Daniel Håkansson tfn 010-118 26 01. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Björn Törnqvist tfn 010-119 56 75. Fackliga kontaktpersoner är för ST Maria Sjöstrand tfn 010-118 26 49, SACO Susanne Ottosson tfn 010-118 45 03 och för SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 067912-2011 senast den 14 november 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1061413
Observera att sista ansökningsdag har passerat.