Personliga handläggare inom handikappersättning och vårdbidrag i
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
2017-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personliga handläggare inom handikappersättning och vårdbidrag i" (publicerad 2018-05-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Landskrona,
Eslöv eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med personer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller har merkostnader på grund av sjukdomen/funktionsnedsättningen. I arbetet bedömer du individens behov av hjälp genom att göra kvalificerade utredningar. När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I arbetet bedömer du det eventuella vårdbehov och merkostnader som föräldern har genom att göra kvalificerade utredningar.
Kontakten med de sökande sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
Besök gärna vår webbplats för mer information om handikappersättning och vårdbidrag.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-10-03Övrig informationTvå tjänster, tillsvidare, heltid, tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Katarina Norrlid, 010-118 68 49 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Karolina Lind, 010-119 75 60 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Tommy Hedlund, 010-118 08 45, Saco-S: Veronica Johansson, 010-119 20 99, Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25 oktober 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3730707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.