Personlig handläggare sjukers/samordning Sollentuna-Sundbyberg
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Täby eller i
hela Sverige Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I arbetet bedömer du om personen har rätt till sjukersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du ansvarar för kontakter och samarbete med andra som individen kan behöva stöd av exempelvis hälso- och sjukvården och Arbetsförmedlingen. Kontakten med personerna har du främst via telefon. I förekommande fall utreder du också individens möjlighet till att delta i rehabiliterande och samordnade insatser.
Du kan läsa mer om sjukersättning på vår webbplats.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-11-24Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Vi kommer kalla till intervjuer löpande under rekryteringsprocessen och ber dig därför bevaka din e-post.
KontaktChef: Kristina Åstrand, tel 010-116 53 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karin Karlsson, tel. 010-116 90 37 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Åsa Janlöv, tel. 010-116 11 69, Saco-S: Veronica Johansson, tel. 010-119 20 99, Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 10 december 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3821676
Observera att sista ansökningsdag har passerat.