Personlig handläggare med placering på flera orter i Stockholm
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ospecificerad arbetsort Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Vi söker personlig handläggare inom aktivitetsersättning, assistansersättning, handikappersättning, sjukersättning och vårdbidrag med placering på flera orter i Stockholm
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
Vi söker nu personliga handläggare till områdena aktivitetsersättning, assistansersättning, handikappersättning, sjukersättning och vårdbidrag. Mer information om vad det innebär att arbeta inom de olika inriktningarna hittar du i vår annons på Försäkringskassans hemsida under jobba hos oss/lediga jobb. (webbplats)
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• för inriktningarna assistansersättning, aktivitetsersättning och vårdbidrag också meriterande med kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-08-14Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning.
Vi kommer kalla till intervjuer löpande under rekryteringsprocessen och ber dig därför bevaka din e-post.
KontaktEnhetschef Kristina Åstrand, tel. 010-116 53 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karin Karlsson, tel. 010-116 90 37 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Antonella Dattilo In Gomez, tel. 010-116 48 76, Saco-S: Veronica Johansson, tel. 010-119 20 99, Seko: Irre del Barba, tel. 010-115 30 87.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 28 augusti 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3639908
Observera att sista ansökningsdag har passerat.