Personlig handläggare inom aktivitetsersättning till Torsby/Arvi
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvika,
Sunne,
Torsby,
Karlstad,
Säffle eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter försäkrade som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Våra försäkrade är i olika situationer i livet och har olika behov av stöd. Vi vill bidra till att göra deras vardag enklare och tryggare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du statstjänsteman med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om den försäkrade har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också den försäkrades behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med den försäkrade. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som den försäkrade kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, kommunen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar de försäkrade via digitala kanaler och i personliga möten.
Våra försäkrade är bosatta i Värmland och resor förekommer i tjänsten.
För mer information om aktivitetsersättning besök gärna vår hemsida.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Kontaktpersoner
Enhetschef Anniqa Eriksson, tel 010-112 68 23 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Linnea Haglund, tel 010-118 32 79 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Bengt Skogberg, tel 010-112 68 65, Saco-S: Mikael Ryberg, tel 010-119 77 69.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 5 juni 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-05-23ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51
10351 103 51
Kontorsadress103 51
Jobbnummer 3514961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.