Personlig assistent till barnkund i Haninge
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Haninge,
Hjo,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg eller i
hela Sverige Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Vi söker nu en personlig assistent till en liten tjej på 5 år som bor tillsammans med sin mamma och pappa i Haninge.
Vi söker dig som är kvinna och som har erfarenhet av att arbeta med barn. Som personlig assistent är det viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig efter vår kund och hennes familjs behov. Då hon är infektionskänslig och ofta sjuk kommer du att hjälpa henne med inhalering och medicinering. Därför är det ett önskemål att du har erfarenhet från vården men detta är ej ett krav
Bifoga gärna ditt CV samt ange i det personliga brevet varför just du skulle passa som assistent till vår barnkund.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstid / Varaktighet: Vardagar. Deltid 50 %. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Schema
Måndag kl 15-18
Tisdagar kl 07-12
Onsdag kl 15-18
Torsdag kl 07-12
Fredag kl 07-14.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Kontaktperson: Emma Bjurbäck
Enligt lagen om registerkontroll ska den som anställs för att arbeta med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister. Vid ev. anställning kommer vi därför att begära ett sådant från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Tänk på att polisens handläggningstid är några veckor så beställ gärna ditt utdrag så fort som möjligt så att du har utdraget till hands vid ev. anställning. Du kan använda utdraget flera gånger när du söker arbete.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Publiceringsdatum2011-09-29Arbetstider och omfattning• , - , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 1041836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.