Personalspecialist till huvudkontoret
Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm,
Uppsala,
Örebro,
Linköping,
Sundsvall eller i
hela Sverige Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.
Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.
Utvecklingstakten har varit hög inom Ekobrottsmyndigheten de senaste åren. Inom HR-området fortsätter vi de kommande åren att satsa på att utveckla effektiva processer som stödjer och utvecklar den operativa verksamheten. Som en del av denna satsning söker vi nu en erfaren och utvecklingsinriktad personalspecialist. Du ingår i personalfunktionen som är placerad på huvudkontorets enhet för personal- och kommunikationsfrågor.
I rollen som personalspecialist ger du ett arbetsgivarpolitiskt stöd till myndighetens chefer. Ditt viktigaste uppdrag är att verka för att myndighetens chefer i t.ex. rekryteringar, arbetsmiljöarbete och arbetsrättsliga frågor får ett mycket gott stöd som präglas av kompetens, proaktivitet och effektivitet. Du förväntas vara en drivande kraft i det pågående utvecklingsarbetet inom huvudkontoret, i synnerhet arbetet med att utveckla enhetliga rutiner och angreppssätt inom HR-området. I ditt arbete kommer också att ingå att självständigt leda större utvecklingsprojekt.
Publiceringsdatum2017-04-26Kvalifikationer• Högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap om minst 120p/180hp
• Minst fem års erfarenhet av självständigt och kvalificerat HR-arbete i en statlig myndighet
• Mycket goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området inklusive den statliga särregleringen
• Erfarenhet av alla delar i statliga rekryteringsprocesser
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
Meriterande
• Kunskap och erfarenhet av strukturerat arbetsmiljöarbete
• Erfarenhet av att arbeta med lean och ständiga förbättringar
• Erfarenhet av projektledning
Dina egenskaperVi söker dig som har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i en organisation. Du är driven och ansvarstagande. Du är prestigelös, nyfiken och öppen för nya lösningar. Vi förutsätter att du har lätt för att både samarbeta med andra och arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du vill och kan agera i enlighet med vår chefs-medarbetarpolicy.
Anställningen är tillsvidare, med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vissa resor i arbete kan förekomma. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Information om anställningen lämnas av Personalspecialist Åsa Pyka 010-562 96 46 och enhetschef Karin Lönnheden 010-562 90 49. Fackliga företrädare är för SACO Henrik Lundin tfn 010-562 91 72, för ST Robert Nuse 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.
Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan!" senast 17 maj 2017.
Varaktighet, arbetstid
• -
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktnoreply@ekobrottsmyndigheten.comFöretagEkobrottsmyndigheten
AdressEkobrottsmyndigheten
Box 22098
10422 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Jobbnummer 3461013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.